Изродиха бебе от жена в клинична смърт
Боровинките намаляват последиците от нездравословната диета
Щастлив заврян зет откри изложба в Благоевград
Къде съм ? Начало /

Студените крайници

0:00, 10 ноември 2005 14013 2 коментарa
01/02

Топли и студени бани подобряват за кръвообращението

Вечно студени крака, ледени пръсти, груба кожа, покрита с червено-синкави петна. Неприятно страдание, от което се оплакват основно жени, но и все повече мъже. През зимата това състояние става още по-нетърпимо.

В сравнение с останалите части на тялото ръцете, краката, носът и ушите имат по-големи изисквания към кръвоснабдяването. Поради тази причина тези части на тялото най-лесно се увреждат при рязка смяна на температурата, както и при травми или въздействие на токсични фактори в околната среда.

От постоянно студени ръце и крака се оплакват

основно хора с проблеми във вегетативната нервна система (тази, която инервира вътрешните органи). Въпреки "замръзването" при тях обаче се наблюдава и по-силно изпотяване, което също е толкова дразнещо. Освен неприятните "външни" усещания има и други признаци на това състояние - променен цвят на кожата, неспокоен сън, сърцебиене. Ако се стигне до тези оплаквания, непременно потърсете лекарска помощ. Специалистът ще прецени дали студените ръце и

крака са функционално състояние, или са признак на друго заболяване. Ако се наложи, докторът ще предпише и съдоразширяващи медикаменти.

Освен всичко останало обаче трябва да укрепвате и имунната си система като цяло. За да се преборите с неприятната студенина в крайниците си, правете бани едновременно с гореща и студена вода. За целта са необходими два дълбоки съда - с гореща и със студена вода. Потапяйте краката си във врялата вода, колкото можете да изтърпите. Веднага след това ги прехвърлете в студената, но там само за 10-20 секунди. По този начин се тренират приспособителните механизми на

кръвоносните съдове на крайниците.

Процедурата се повтаря 5-6 пъти и винаги

завършва със студена вода. Същото упражнение

може да се прави и за ръцете. Баните подобряват еластичността на кръвоносните съдове и стимулират отлично движението на кръвта в цялото тяло. Подобен ефект за подобряване оросяването на кожата има и редуването на топли и студени душове.

Естествено след старателно подсушаване

крайниците трябва да се намажат с крем. Още по-полезно е да се приложат и леки масажи с четка.

Много важно за здравето на краката е през зимата да се носят по-плътни чорапи, за да се

предпазват от измръзване. При повечко усилия

неприятните усещания може да се контролират.

Все пак в случай че сте се сдобили с тези

смущения, хубаво е да почивате повече и да

започнете някакъв спорт според възможностите и

желанието си. Полезни са още лечебна гимнастика и масажи на засегнатите места. Важно е всички козметични средства, които ползвате, да щадят кожата ви, за да не засилят увреждащите фактори от околната среда.

Люта чушка загрява отвътре, масажът - отвън

Предлагаме ви няколко практични съвета за борба с неприятното усещане.

Незабавен ефект при студени ръце е търкалянето

на топче между двете длани. По този начин се

стимулират акупунктурните точки, а кръвообращението моментално се активира. Вечер, преди да си легнете, не забравяйте да сгреете краката си в топла вана, в която има екстракт от розмарин или люта чушка. Тази своеобразна аромотерапия ще засили кръвообращението и ще затопли ледените ви крайници. За да не изстиват краката ви през зимата, пък е добре да ги масажирате със специален крем за стимулиране на

кръвообращението. Не излизайте навън без

ръкавици и шапка, тъй като голяма част от

топлината на тялото "излита" именно през главата. За вътрешно загряване пък помага много консумацията на люта чушка.

Променете менюто си

Ако краката и ръцете ви непрекъснато измръзват, а мускулите ви се схващат, със сигурност на организма ви не му достигат минерални вещества.

Причината за тази липса се крие основно в

неправилното хранене и строгите диети. Ето защо е добре да се вгледате по-добре в менюто си и ако е необходимо - бързо го променете.

Ограничете кафето, колата, шоколада и колбасите, защото те съдържат субстанции, които пречат за усвояването на калция. Яжте повече пресни зеленчуци и плодове. Наблегнете на продуктите, които са във възможно най-естествената си форма, а не преработени. За да си набавите желязо, хапвайте повече черен дроб, бобови и зърнени храни, овесени ядки. Йод има основно в рибата и другите морски продукти. Непременно използвайте

йодирана сол в своето домакинство. Безспорно е, че на всекидневната ви трапеза не трябва да

отсъстват млякото и сиренето. Наблегнете на

всички видове зелеви растения - зеле, броколи,

карфиол. Най-богати на магнезий са зърнените

храни, орехите и тиквените семки, а цинк се

съдържа основно в пълнозърнестите продукти,

овесените ядки, морските продукти и пшеничните

зародиши.

коментирай

Коментари (2)

  • 002
    11 / 63
    ;D 04-10-10 20:21ч
    ;D
  • 001
    -18 / 78
    православен 09-11-05 23:57ч
    Тези крака на любовницата на Боршош ли са? Аз пък мислех, че най-доброто средство за сгряване е шише във вътрешния джоб.
Име:
Мнение:
Попълнете текста от картинката:
captcha

България

Делян Пеевски пред ПИК: Цветан Василев и Прокопиев пеят пошла ария на клеветата срещу мен

България

Ще връщат закъснелите от моловете

България

Издирва се!

Свят

Украйна гласи Сорос за шеф на националната банка

Последно обновяване 19 декември, 2014 22:05 ч.

Development PIMDESIGN