Къде съм ? Начало / Коментари / Мнения

Да се краде - човешко е или е човешко право

16:08, 01 февруари 2012 5094 74 коментарa

Световният пролетариат се събуди една сутрин, отвори Facebook и изгледа постнатия на стената му клип против ACTA. После се зачете в собствената си конституция и се приготви да стачкува. Искаха да отнемат основното му човешко право – да консумира, без да плаща. Да яде и да пие на корем в един виртуален ресторант, в който сметката никога не идва. И то да яде и да пие неща, които иначе едва ли би си поръчал, но понеже са оставени без надзор на общата шведска маса – какво пречи да бъдат опитани.

Всъщност кой я писа тази конституция и кой раздаде тези права. Авторът трябва да е завареното положение, а фундаменталният принцип - „защото така сме свикнали”. Свикнали сме интернет да е улица, на която каквото намериш, си е за теб. Можеш да го вземеш, без да питаш, без да се оглеждаш за собственика му. И никой не виждаше в навика поне лека ненормалност. Както и никой не приемаше досегашното положение като временно, като безплатен обяд, който едва ли ще се сервира всеки ден до края на света.

Когато анархията е носеща ползи даденост, няма нищо по-естествено всеки опит за налагане на ред да предизвиква врява, сравнима с тази, ако на едно циганско гето му кажат - край, от утре всички започват да плащат ток и вода. Гетото обаче не е свикнало и ще измисли логиката, че електромерът ограничава човешките му права. А водомерът е световна конспирация, чиято цел е правителствата да следят колко често обитателите му си мият зъбите. Тъй като същите правителства са взели пари от производителите на пасти и освежители за уста, които пък имат нужда от нови пазари, за да стават все по-богати.

Затова дайте да им покажем, че сме усетили заговора, и да се разбунтуваме срещу алчната концепция за нов ред. Взели сме си един душ, без да платим топлата вода, изтеглили сме си един пиратски филм – кой знае какво е станало. Та това въобще няма да пусне много кръв на големите корпоративни задници.

Каква обаче е каузата на подобен бунт. И дори той да успее, какво ще представлява успехът – че да крадеш, не само е човешко, но вече е и човешко право. Особено пък ако заплатата ти е малка и българска или съвсем не я получаваш. В такъв случай е позволено да си пират и дори да се надяваш на още по-добри дни, когато списъкът с човешките ти права ще включва и пълнене на количката в супермаркета без задължителното минаване през касата. След като е човешко да ти се яде, трябва да имаш и правото да го правиш, дори да не можеш да си го позволиш.

Ако в момента в интернет може да се плячкосва авторски труд на поразия, това съвсем не е постижение на свободата, а е неин дефект. И ако сме благодарни за предоставеното пиратско време, без обаче да сме го приемали като даденост за вечни времена - трябва да признаем, че ACTA дори закъсня. В нейните детайли може и да се крие обичайният дявол, но принципът е безспорен. И ще бъде грешка той да се отрича изцяло заради подробностите. С други думи – може да се спори какво е кражба, но не трябва да се спори дали е позволено да се краде.

По-добре лош закон, отколкото беззаконие, което позволява, да кажем, да се вземе снимка от нечий профил във Facebook и с нея да бъде илюстрирано нещо, чието заглавие е „Теория и практика на секса с карачанската овца”. Би трябвало потърпевшият в случая да е човекът на снимката, но според схващанията на световния анти ACTA пролетариат самият той ще е жертва, ако му забранят да се забавлява толкова оригинално и да обменя забавлението си. Понеже интернет е свободна зона и всеки сам определя границите на свинщината, дори при изработката й да използва крадени материали.

По-правилното е всеки сам да определя каква цена да поиска за труда си, както и дали въобще да иска цена, когато го предлага в интернет. Интелигентният made in BG пример е издаден на DVD филм, чиито автори го пуснаха за свободно гледане на сайта си. С единственото условие – ако ви е харесал, почерпете ни по бира, като изпратите SMS с добавена стойност. Филмът струва пари и логиката е потребителите да платят за него, но колко са го направили доброволно – трябва да питаме за финансовия баланс на експеримента. Не бих се обзаложим обаче, че жестът е срещнал масово разбиране.

Другият пример е по-скоро пернишки. Някакъв маркетингов паразит качва български TV сериали във Vbox, като изрязва рекламните паузи и на тяхно място пуска свои клипове – става въпрос за екстрасенс, развалящ черни магии. На такъв с чук да му развалиш компютъра е най-малкото, което заслужава. Защото, като смесиш пиратлък със селски тарикатлък – комбинацията поне минимално трябва да бъде наказвана. И ако не става със закон – по какъв друг начин да стане. Да ходим да го чакаме пред къщата му с винкел може би.

коментирай

Коментари (74)

  • 074
    0 / 2
    Erich 04-04-12 05:47ч
    Bravo na avtora

    moiata palna podkrepa
  • 073
    2 / 2
    Анонимен 04-03-12 23:23ч
    Всички десни като тоя автор са боклуци за трепане - алчни капиталисти!
  • 072
    -1 / 5
    Анонимен 10-02-12 10:04ч
    Ami,proizvoditelite na intelektualna sobstvenost da budat zadaljeni pod strah ot mnogogodishen zatvor da ne kachvat v IT nisto.Da ne se pravjat na ostipani
    momi.Zastoto ostava podozrenieto,che usulsekedjiiski
    si prodavat pravata i to opredeleno za tlasti pashki
    a още
  • 071
    1 / 13
    Анонимен 08-02-12 11:46ч
    Само един пример по действителен случай: в Германия 49-годишна жена получава писмо от небезизвестна адвокатска кантора, че срещу нея има заведен иск за нелегален даунлоуд на порно филм и тя дължи сумата от около 600 евро плюс разходите на адвокатите още
  • 070
    0 / 4
    Анонимен 08-02-12 11:29ч
    Ай сега да си ги кажем направо нещата в очи, както го казва другарят Мъдрей Райчев- "Който крал,крал-преходът свърши". Всичко останало ще е само мнение, че трябва да се секвестират откраднатите народни милиарди.
  • 069
    8 / 16
    Анонимен 08-02-12 09:53ч
    Има разлика между кражба и споделяне.

    Я ми кажи, Калине, ако си купя Star Wars и ти разкажа за принцеса Лея, това кражба ли е?
    А ако искаме да го гледаме заедно, ти ще си го още
  • 068
    5 / 5
    ela mi go fani! 08-02-12 09:36ч
    MUJKA PUTKA!NORMALNO E ZA TAZI CHAST OT REGIONA!
  • 067
    7 / 15
    Анонимен 08-02-12 08:37ч
    Калине, да но когато си в ресторанта и храната която ти приготвят не е хубава, ти си в пълното право да я върнеш и да не платиш. А мога ли да върна и да си получа парите назад, ако някой още
  • 066
    8 / 16
    Анонимен 08-02-12 04:25ч
    Най ме е яд когато някой се опитва да се прави на света вода ненапита като тоя Калин. Калинчо, моето момче ( говоря ти така защото мога да съм ти баща а ти на мене син в разликата в годините още
  • 065
    -3 / 7
    Анонимен 08-02-12 00:10ч
    Zasto ne kazvat NIKADE che ZARSTVO BALGARIA e BILO BOGATO kolkoto Hollandia i Belgia-4-5 masto v EVROPA-prez1940 godina,a sega E na 47-48 masto ot 49 strani v EVROPA...Govotiat LAZZI za 1980-2000 godina...republikata e SASIPALA i UNISTOZILA BALGARIA.
  • 064
    -3 / 21
    Анонимен 07-02-12 22:23ч
    Това са пълни глупости.Ползвателят,както го нарича авторът,ежемесечно си плаща за възможността да си тегли филми и музика с таксата за интернет.Доставчиците на нета точно тези услуги рекламират.
  • 063
    1 / 13
    жжжжжжжжжжжж 07-02-12 21:23ч
    Абе този що се крие очите,да не би да го е срам да гледа бедните хора.Докарва ми малко на едновремешните агенти лумпени прегърнали конюнктурата
  • 062
    3 / 11
    ff 07-02-12 21:15ч
    най-богатите не подписват,а голтаците подписват.заприлича ми на енно време ,когато брежнев пръцнеше ,наш тошко се наакваше.когито забогатеем ,като швабите може и да си плащаме,ама сеги че краднем да видим какво ще направят.туй пенделче дето ги пише тия неща съм сигурен още
  • 061
    -1 / 9
    Пламен 07-02-12 14:48ч
    Абе какъв Интернет какви 5 лева, бре джанъм! Тук става въпрос за нещо много по-яко. Ще видите като спрат генеаричните лекарства (евтини репликанти, същите като оригиналните) и започнем да плащаме по 100 лева за "оригиналните", т.е. тези, които само корпорациите още
  • 060
    4 / 14
    Плащам си 06-02-12 17:56ч
    Нали си плащам таксата за нета? Тогава доставчика ми да отдели лев,два да плаща на корпорациите.Били сме крали! А НАС КОЙ ДА НИ ЗАЩИТИ ОТ КРАЖБИТЕ НА мобилните оператори,за банките,за ел.разпределителните дружества... списъкът е безконечен!ОТВСЯКЪДЕ НИ КРАДАТ НАС ОБИКНОВЕНИТЕ ЛЮДЕ!КАКВО още
  • 059
    8 / 14
    до пепе 05-02-12 20:36ч
    Чудо голямо. В наше време да си интелигентен не значи да си умен, значи само - да повтаряш като папагал всичко, за което интелигентите приказват, и да не смееш да кажеш нещо, което им противоречи. Така че аз например съм още
  • 058
    8 / 28
    Анонимен 05-02-12 19:31ч
    Според ЗАПСП 2% до 5% от цената на всеки празен диск или друг носител, както и на всяка записвачка, ксерокс или друго копирно устройство се заделят за компенсация на авторите, чиито права сте нарушили. Тоест, вие сте си платили за още
  • 057
    1 / 19
    пепе 05-02-12 10:33ч
    Сега вече по коментарите може да разбере човек, колко са интелигентните хора в България и колко са мошениците. А последните са 100:1 в съотношение с интелигентите. Първо не е АСТА, а АКТА, ама някой да е чул за латиницата? Второ още
  • 056
    -2 / 16
    Анонимен 04-02-12 20:56ч
    VIVA ASTA.ASTA LA VISTA селски тарикати....
  • 055
    4 / 8
    Анонимен 04-02-12 15:37ч
    Аста ла виста, АСТА!
  • 054
    6 / 16
    Анонимен 04-02-12 14:59ч
    Ами като не мога да си сваля музика от нета, да не си мислите че ще отида да си я купя? Откъде пари? Просто няма да слушам музика и да гледам филми. Голяма работа!
  • 053
    9 / 25
    Анонимен 04-02-12 00:15ч
    бе този писал тази глупост може да се застреля на 11-ти има протест може и герб да си ходи както се е насъбрала топката
  • 052
    0 / 16
    Глупавите поляци, 03-02-12 21:43ч
    си нямат калибрирани Калинчовци:(
    Варшава. Полският премиер заяви, че Варшава ще замрази плановете за ратифициране на противоречиво международно антипиратско споразумение за интернет след масови протести в Полша. Протестите срещу АСТА се проведоха в интернет и извън него.
    още
  • 051
    -1 / 23
    Братя българи 03-02-12 15:44ч
    Братя българи само искам да питам, защото гледам, че коментирате, от къде да взема текста на споразумението АКТА на български? Благодаря за съдействието.
  • 050
    -9 / 17
    Гергана 03-02-12 14:53ч
    Май повечето коментари са от един "разбирател"! Много точно и вярно си е казано всичко в статията, ама като на някой не му отърва?! Че отгоре на всичко и обиди ръси! Не обръщай внимание на такива хора, Калине!
  • 049
    7 / 31
    Анонимен 03-02-12 07:58ч
    Руменов някога пишеше по същество и с доста нецензурен език - напоследък обаче е посмекчил езика и пише по поръчка. Мдам както казват англичаните за каквото и да говорим накрая става на въпрос за пари. Авторското право е едва 1/1000 още
  • 048
    1 / 19
    Анонимен 03-02-12 06:25ч
    Комунистически боклук!!!
  • 047
    14 / 24
    Бам Бам 03-02-12 04:50ч
    Всеки има право на мнение ,а моето е "Свободата ми е скъпа " НЕ НА АСТА !
  • 046
    6 / 32
    Анонимен 03-02-12 02:32ч
    Абе оставете го Калинчо. Нали и той требе да впечатли некоа такава уапана като него да му пусне.
  • 045
    16 / 36
    peterganev 02-02-12 17:27ч
    Калинчо, батювото, преди да пишеш за даден проблем, добре би било да попрочетеш малко за какво иде реч. Не че е сигурно, но може пък дори и ти да прихванеш нещо. То това се отнася и до редакторите на вестничето, още
  • 044
    16 / 32
    Анонимен 02-02-12 14:04ч
    Инрересното е, че авторът, който явно има ограничени познания за проблема въобще не осъзнава за какво иде реч. на първо място, следва да се отбележи, че авторското право е създадено като правна категория за да възнагради тези, които имат талант още
  • 043
    7 / 21
    до 039 02-02-12 13:52ч
    не, ще съдят и двама ви. него - защото е споделил, а теб - защото си откраднал.
  • 042
    16 / 36
    от село Скрибатно 02-02-12 13:20ч
    Мишо Бирата, не е хубаво да се обиждат селяните, ние отдавна се разположихме в града, наместихме се по света и крепим икономиката, представяме страната, съвети даваме на остатъците в кочината и скоро ще се пръснем и в Космоса.
  • 041
    1 / 37
    Анонимен 02-02-12 12:43ч
    Руменов бърка. Когато си купиш диск, той вече е платен и е ИЗЦЯЛО ТВОЯ СОБСТВЕНОСТ.
    Можеш да го дадеш на ръка или чрез Интернет на всеки да го чуе, ако искаш можеш да надуеш докрай уредбата и да го още
  • 040
    5 / 19
    Анонимен 02-02-12 12:38ч
    Авторе, нали си си взел хонорара за тъпата статийка? Какво ти пука дали 10 или 1000 души ще я прочетат в нета.Ако пък ще трябва да плащат за това - въобще не разчитай на публика. А и всеки си плаща още
  • 039
    -5 / 37
    До 037 02-02-12 11:45ч
    Нещо повече - ако някой до теб в трамвая отвори книга и ти надникнеш в нея - вече си престъпник.
  • 038
    6 / 34
    чичо Дичо 02-02-12 11:42ч
    Поредната тъпня на това "авторче".Ама какво ми е чудно то в България останаха само тези "автори",лошото е,че такива пишат и учебници за децата ни.Абе тъпотията е пълна!
  • 037
    15 / 33
    Анонимен 02-02-12 11:32ч
    Значи, по логиката на Калин, ако отида в библиотека и чета книга там, без да плащам или гледам филм в библиотеката (не подскачайте, има библиотеки, които предлагат такава услуга), аз съм престъпник?
  • 036
    20 / 32
    Анонимен 02-02-12 10:21ч
    Доста надменен език,както и самото изражение на авторът...Не съм специалист по наказателно право,но все пак в целия свят се организират бурни протести против АСТА.Протестират дори конгресмени.Защо ли?И защо да не се допусне една малка "аванта" за сметка на олигарсите от още
  • 035
    13 / 45
    Анонимен 02-02-12 10:18ч
    Творбите и стоките не са едно и също нещо! Затова и повечето от нас не можем да почувстваме вина, когато сваляме от интернет. Аналогията е с библиотеките и читалищата. Дълбоко в себе си ние чувстваме, че творбите(произведения на изкуството, музика, още
  • 034
    -9 / 47
    Анонимен 02-02-12 09:29ч
    Точна и вярна позиция. Поздравления за Руменов!
  • 033
    -3 / 23
    evalla 02-02-12 09:26ч
    bravo Mi6o (21) mnogo si prav ama koy da te 4ue
  • 032
    -13 / 45
    Анонимен 02-02-12 09:12ч
    По-добре не може да се каже! Браво Калине!!! Манталитет и "възпитание", промяната предстои!
  • 031
    27 / 35
    Benedetto 02-02-12 09:12ч
    Протестите не са за защита на торентите, както твърди автора, а срещу прекомерните права, които дава АСТА на контролиращите.
    Примерно - утре министър Цветанов да каже по телевизията: "Имаме проблем с разпространението на наркотици, и затова всички полицаи могат още
  • 030
    14 / 42
    IID_IUnknown 02-02-12 08:58ч
    С други думи - и автора не е разбрал за какво става дума ... А то от години е едно и също - носителите на авторските права се опитват да си спестят разходите за защитата им, като вменят на кой още
  • 029
    25 / 47
    Валери 02-02-12 07:07ч
    Другите коментари на Калин повече ми харесваха. А иначе: Който е безгрешен, нека първи да хвърли камък. Не хвърляй камъни, Калине! Сигурен съм, че и ти си теглил от нета...
  • 028
    -4 / 22
    Стефанъ Д-ръ Димитровъ Чолаковъ - ШВЕЦИЯ 02-02-12 01:19ч
    ОТВОРЕНО ПИСМО
    .
    http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=230450653710651&id=100002371556203¬if_t=wall
    .
    ДРАГИ КИРИЛ КИРИЛОВ, ПРОБЛЕМЪТ Е МНОГО, АМА МНОГО СЕРИОЗЕН. ВЧЕРА СЪМ ЗАВЪРШИЛ ЕДНО ПРОИЗВЕДЕНИЕ КОЙТО СЪМ В РАЧИЛ НА ШВЕДСАТА ПОЛИИЦИЯ И ШВЕДСКАТА БАНКА В ПРОТЕСТ, ЧЕ ОТ МОЯТА БАНТКОВА още
  • 027
    -7 / 23
    Стефанъ Д-ръ Димитровъ Чолаковъ - ШВЕЦИЯ 02-02-12 01:19ч
    ОТВОРЕНО ПИСМО
    .
    http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=230450653710651&id=100002371556203¬if_t=wall
    .
    ДРАГИ КИРИЛ КИРИЛОВ, ПРОБЛЕМЪТ Е МНОГО, АМА МНОГО СЕРИОЗЕН. ВЧЕРА СЪМ ЗАВЪРШИЛ ЕДНО ПРОИЗВЕДЕНИЕ КОЙТО СЪМ В РАЧИЛ НА ШВЕДСАТА ПОЛИИЦИЯ И ШВЕДСКАТА БАНКА В ПРОТЕСТ, ЧЕ ОТ МОЯТА БАНТКОВА още
  • 026
    4 / 14
    до 024, 025 02-02-12 00:31ч
    Абе Гачев, ти ли си това с твоите мръснишки спекулации?
  • 025
    3 / 37
    Анонимен 02-02-12 00:02ч
    До №18:
    Казвам просто, че ползването безплатно на чужд интелектуален труд без заплащане е престъпление, но ако за следене спазването на закона ще трябва да бъдат нарушавани много по-съществени граждански права - правото на свободна и конфеденциална кореспонденция, тогава още
  • 024
    13 / 27
    Анонимен 01-02-12 23:40ч
    До 012: Всички елитни научни списания преди да публикуват някоя статия изискват от автора да подпише документ, с който той или тя прехвърля на издателя на списанието авторските си права. Практически всички такива списания поддържат уеб-страници и всяка отделна статия още
  • 023
    18 / 42
    izotzadze 01-02-12 23:20ч
    абе, ква е разликата между тоя и Бенатова?

    Да застанем на страната на лошите и богатите, за да станат още по-богати и лоши?

    Момче младо, нещо си се объркал
  • 022
    25 / 37
    Анонимен 01-02-12 23:02ч
    Смешник, първо разбери какво е АСТА и тогава лей помия ...
  • 021
    -17 / 43
    Мишо Бирата 01-02-12 22:48ч
    Българите цвилят от удоволствие, когато някой каже истината за циганите. И на могат да понасят, когато някой каже истината за българите.



    Браво на Калин!
  • 020
    -29 / 43
    Пешо 01-02-12 22:38ч
    Евала Калине! Хем правилни неща казваш, хем ги казваш оргинално. А че олигофрените ще те ругаят е неизбежно. Живеем в страната на олигофрените. Тук, ако не те плюят, ще е срамно.
  • 019
    6 / 30
    мунчо 01-02-12 22:36ч
    Калин и жена му са на гости. Той забелязва, че жена му изчезва с домакина за известно време. Когато се връщат, Калин се приближава до нея:
    - Къде бяхте?
    - О, скъпи, стана ми малко лошо и отидохме още
  • 018
    21 / 23
    Анонимен 01-02-12 22:30ч
    Съгласен съм с #17 само при две условия:

    1. Каква е разликата между СВОБОДА и СЛОБОДИЯ?

    2. Какво ще рече ПОЛИЦЕЙСКА (полицейщина, милиционерщина)държава? Има ли дефиниция
  • 017
    24 / 42
    Анонимен 01-02-12 22:01ч
    Авторът на текста доказва максимата, че човешката личност е единство на противоположностите. Ако доста от предишните му статии които съм чел, са варирали от добри до отлични, тоя парцал тук не става дори да го използвам след голяма нужда, и още
  • 016
    17 / 39
    о. Павел 01-02-12 21:13ч
    И аз съм против АСТА. Ако творците искат творбите им да не бъдат копирани, няма никакъв технически проблем да се вкара такава програма във филмите или песните така, че при нелегално копиране рязко да се влоши качеството им. Защо не още
  • 015
    19 / 33
    Анонимен 01-02-12 20:51ч
    От другата страна на барикадата не са авторите, там са компаниите правоносители искащи огромни права над хората. Авторите са умишлено подведени да мислят че в случая това е в техен интерес. Не е! Аз съм против пиратството и съм ЗА още
  • 014
    -10 / 48
    Виктор 01-02-12 20:25ч
    Абсолютно точна статия - БРАВО на автора! Споделям напълно написаното! Какви права, на какви потребители? На такива които крадат анонимно от мрежата ли?
    Аман от малоумни Андрешковци, чието право е да търсят гювеч, далаверка или нещо подобно. Никой няма още
  • 013
    0 / 52
    Труден 01-02-12 20:04ч
    Калине, що всичко прекарваш през циганския макарон, бе момче младо.
    Спри да се циганееш, и погледни като интелигентен човек.
    Не може един закон да защитава правата на производителите, за сметка на правата на потребителите.

    Не още
  • 012
    -6 / 48
    Анонимен 01-02-12 19:17ч
    Ама я ги питай тия, дето най-силно квичат, ако те се потрудят да сътворят нещо, а някой им го вземе и ползва безплатно, ще ли ръкопляскат? Аман от паразити!
  • 011
    10 / 24
    Пепа 01-02-12 18:36ч
    "След като е човешко да ти се яде, трябва да имаш и правото да го правиш, дори да не можеш да си го позволиш." Е-е, хайде сега, и това ли се оспорва, да ти се яде не е само човешко още
  • 010
    21 / 37
    В 01-02-12 18:27ч
    Чия собственост е Интернет, Калин? Я помисли.
  • 009
    -8 / 40
    Анонимен 01-02-12 18:19ч
    Хубаво е, че се намират журналисти като Калин Руменов, които винаги разсъждават със собствената си глава, а не се подвеждат по общия хор (на неграмотниците...).
    Почти всички, които тези дни пищят против ACTA са хора напълно лишени не само още
  • 008
    11 / 35
    Анонимен 01-02-12 17:29ч
    Жалко . А имах високо мнение за Калин Руменов .Любопитен съм колко наистина оригинални неща има той а и другите които защитават статията .. И преди някой умник да ме е попитал същото .. Купил съм си всичко което харесвам още
  • 007
    22 / 46
    Анонимен 01-02-12 17:26ч
    Руменов, тоя път се ОСРА!
  • 006
    28 / 50
    Смотан Морков 01-02-12 17:25ч
    Тоя път не съм съгласен с теб, Калине. Не става дума само за сваляне на филми, музика и софтуер. ACTA се отнася и за свободата на словото в Интернет. Ако не съм съгласен с ББ например, мога да го кажа още
  • 005
    -6 / 28
    Анонимен 01-02-12 17:10ч
    Какво не ти хареса, бе КРИС(003)? Истината няма нужда от ПСИХИАТЪР.
  • 004
    4 / 34
    Анонимен 01-02-12 17:00ч
    Браво!

  • 003
    6 / 40
    КРИС 01-02-12 16:58ч
    КАКВИ СА ТЕЗИ ГЛУПОСТИ ДЕТО ГИ ГОВОРИ,ТОВА БЕЛЕНО ЯЙЦЕ.И КОЙ ЗА КОЛКО ГИ ПУБЛИКУВА И ТО НА ПЪРВИ СТРАНИЦИ.ТОЗИ НА ПЛАКАТА ОТДАВНА Е ЗА ЛУДНИЦАТА.ДАЛИ ТОЙ САМИЯ РАЗБИРА КАКВО Е НАПИСАЛ ?КАЛИНЕ ИМАШ НУЖДА ОТ ПСИХИАТЪР,ПОВЯРВАЙ МИ !
  • 002
    -17 / 51
    Анонимен 01-02-12 16:55ч
    Не ги оставяй на мира Калине.Бий с камъка-думите по главата тия тъпаци,дано "поумнеят" поне малко !!!!!
  • 001
    10 / 34
    Анонимен 01-02-12 16:40ч
    И това яйце с черни очила стана запрътък
Име:
Мнение:
Попълнете текста от картинката:
captcha

Свят

САЩ имат готов план за нападение на Иран

България

Билките ни пълни с никотин и пестициди

Култура

Гейове обединиха Югославия в "Парад"

Култура

Сексистки скандал разтресе фестивала в Кан

Последно обновяване 17 май, 2012 14:56 ч.