Къде съм ? Начало / Коментари / Мнения

Храни куче да те лае II

13:03, 29 януари 2012 3861 72 коментарa
Снимка БГНЕС

Разбрахте ли как МВР установи дали момчето е било мъчено с електрошокова палка? Не било мъчено, понеже във въпросното полицейско поделение нямало електрошокови палки на въоръжение.
Дали обаче ги имат на въоръжение не отговаря на въпроса дали момчето е било мъчено. Нали може палката да е била внесена отвън!

На 15 ноември миналата година двама души се оплакаха, че са били бити в полицията в Перник. Полицаите ги налагали с дървена бухалка и парче маркуч. Хората са извадили медицинско свидетелство. Телевизията показа и снимки. Виждаха се бая тежки кръвонасядания.

Какво казаха от полицията в Перник? Че това не може да се е случило... понеже нямали дървени бухалки и парчета маркуч в сградата!

За тъпаци ли ни мислят, като дават такива обяснения или наистина сме тъпаци? Даже да няма бухалки и маркучи в сградата, те може да са били изнесени от нея. Дали има или няма такива инструменти в момента няма нищо общо с темата.

Страната ни многократно е била съдена в Страсбург тъкмо защото полицейското насилие у нас не се разследва истински. Например по делото Ангелова срещу България е установено, че полицаите са убили от бой едно душевно болно момче, а после на техни колеги е било възложено да разследват случая и всичко е било замазано. Подобен е случаят и с бабата, която полицаите са били така, че жената е била с месеци по болниците.

Страната ни е критикувана от ООН и от Държавния департамент на САЩ по отношение на полицейското насилие. За докладите на неправителствените организации да не говорим!

Когато на един полицай възложат да разследва свой колега, той знае добре, че не трябва да установи никакви нарушения. Че колегата му не е бил никого поначало е ясно. Това, което трябва да се изнамери, е причината да се направи този извод. В случая с електрошоковата палка причината е, че по документи в това полицейско управление не са били закупени такива палки. Няма никакво значение, че те се продават навсякъде и че полицаят може да ги има и без за това да са отпуснати пари от службата му.
Как изглежда една вътрешна проверка в МВР?

Този, който извършва проверката пита своя колега: „Ти би ли го?” Колегата отговаря: „Не, не съм.” И това приключва случая. Щом казва, че не го е бил, значи е така. Ето, питахме го и научихме истината!

По същата тази логика можем да разследваме кражбите по следния начин: Ще питаме обвиняемия: „Ти открадна ли?” Ако каже „Да”, ще го пратим в затвора. Ако каже „Не”, ще го пуснем. Какво мислите, че ще каже?

Няма нужда от експертизи, нито от търсене на нови свидетели, от кръстосани разпити и от очни ставки. Работата изведнъж се опростява. Вместо да разследваме с месеци и да пълним дебелите папки, пишем само един единствен протокол на една единствена страница. Протокол за разпит на обвиняемия с един единствен въпрос.

Аз мисля, че полицейското насилие в България няма да спре. То няма истински противници, но има истински приятели.
Да започнем с полицаите. От една страна те се държат едни – други. Всеки полицай ще покрие свой колега. Ако трябва да свидетелства, няма да каже, че е видял как колегата му бие някого. Напротив, ще лъже, че проснатият по очи на земята задържан е оказвал съпротива.

От друга страна, полицаите не искат да бъдат лишавани от възможността да бият. Това е начинът да имат власт. Ако не могат да бият, няма да ги слушат. По законен начин не става. Ако глобяват, няма да знаят как да напишат акта. Много вероятно е после в съда да бъде отменен. Но дори и да не падне в съда, няма да има кой да събере глобата.

Освен това, да сриташ някого е по-приятно, отколкото половин час да попълваш формуляри! Нека не се лъжем. Заплатите в МВР може да не са грамадни, но пък службата дава възможност за някои безплатни удоволствия.
В България боят не е някакво изключение. Той си е обществен регулатор. Начин да се уредят отношенията. Чрез него се разбира кой къде стои в обществената стълбица. Който е отгоре, бие този, който е отдолу. Боят не е нищо друго, освен продължение на общуването с други средства.

Нито един министър на МВР няма изгода да изкоренява полицейското насилие. Първо и да иска, не може да го постигне. Да отучиш българското ченге да си пуска ръката е същото, като да отучиш кучето да яде месо или катаджия да взема подкупи. И второ, ако успееш, значи да орежеш властта на подчинените си. Понеже, както казах, тая власт се гради не върху закона, а върху възможността да се бие. Никой министър няма да реже клона, на който седи.

Какво съобщение изпраща властта към полицаите? От една страна слушаме общи приказки за липса на професионализъм и как „следващия път” вече нямало да има прошка. От друга, наказанията са или никакви, или леки. Какво означава мъмрене? Махаш с пръст на подчинения: повече да не правиш така! Осъдени няма. Уволнени – също. Ако трябва да обобщя, посланието гласи: не е хубаво да биете, ама и да се случи, няма страшно!

Полицейското насилие представлява престъпление по нашия Наказателен кодекс. Уж това би трябвало да допринася за неговото изкореняване, но всъщност води до още по-голяма безнаказаност. На теория полицаите, които нанасят телесни повреди върху задържаните, могат да влязат в затвора. Това вдига залозите и те са готови да лъжесвидетелстват, да крият доказателства, да подправят документи и да заплашват пострадалите, само и само да прикрият себе си или своите колеги. Това прави доказването по тези дела трудно.

Ако обаче се заличи престъпният характер на полицейското насилие, пострадалите ще имат възможността да спечелят граждански дела. Така поне ще имат някаква възможност да си защитят правата. В този случай осъдено ще бъде съответното подразделение на МВР, което има качеството на юридическо лице, а не конкретният извършител на побоя. Но и това е по-добре, отколкото нищо! Сега отговорност не носи никой. Освен, разбира се, страната ни в Страсбург.

коментирай

Коментари (72)

  • 072
    1 / 5
    Путя 14-02-12 21:55ч
    Максиму6ка da fukna majka ti w 4ow4icata, kumaniski izrod.
  • 071
    2 / 4
    Анонимен 08-02-12 04:59ч
    Не можели да се справят с корупцията на катаджийте. Това е голям виц. Погледнете какво става в другите страни в Европа и САЩ. Никъде не се дават пари на ръка. Навсякъде разговорите се слушат по радиото и се правят снимки. още
  • 070
    2 / 4
    Анонимен 07-02-12 21:53ч
    Не биещите били изключение!?Значи болшинството бият!Имало катаджии,дето не мародерствуват и те били изключение!Какво значи и това-че болшинството няма да се замислят дали да ти приберат паричките,без да има защо!?Така ли е?Само дето ние се примиряваме с всичко!Чатим си,джавкаме се,промяна окото още
  • 069
    3 / 7
    ЗА 14 07-02-12 18:47ч
    АБЕ ЧОВЕК ЛИ СИ,ПОЖЕЛАВАМ ТИ НЯКОГА ДА ТИ СЪДЕРАТ МИРИЗЛИВИЯ ЗАДНИК ОТ БОЙ-ТЕЗИ ДЕТО ГИ ЗАЩИТАВАШ.НО ДА ТЕ БИЯТ БЕЗ ДА СИ ВИНОВЕН,ЧЕ ДА ГО РАЗБЕРЕШ.А ДОПУСКАМ И ДА СИ ПОЛИЦАЙ И ЗА ТОВА ДА ПРАВИШ ПОДОБНИ СЛОВОИЗЛИЯНИЯ.
  • 068
    3 / 7
    Анонимен 06-02-12 20:57ч
    Боят не е нищо друго, освен продължение на общуването с други средства.

    Максимчо, това си го откраднал от Клаузевиц, хванах те!
  • 067
    2 / 6
    Анонимен 06-02-12 18:38ч
    Едно от безплатните удоволствие е,че полицай не купува винетка.Или пресметнато 55000 полицаи по 67 лв.= 3685000лв допълнително в бюджета на България.
  • 066
    3 / 7
    Анонимен 05-02-12 17:39ч
    храни - храни,

    куче - куче

    бау - бау
  • 065
    3 / 7
    Анонимен 05-02-12 14:59ч
    Храни куче

    храни куче

    храни куче

    да те ла-а-ае-е-е!

    (Пее се с музиката на "Харе Кришна")
  • 064
    4 / 10
    Анонимен 04-02-12 09:31ч
    За поразиите на единици, го отнасяме всички, когато Страсбург глоби България
  • 063
    7 / 13
    Анонимен 04-02-12 09:23ч
    Никой не твърди, че цялата полиция е лоша. Но лошите полицаи провалят имиджа на МВР. Казано е , че една лъжичка котран в кацата с мед разваля всичко.
  • 062
    7 / 13
    Анонимен 04-02-12 09:21ч
    Поддържам тезата, че полицаите много пият и затова много бият
  • 061
    3 / 11
    Анонимен 04-02-12 09:11ч
    Друго си е да се набие някого, затова имаме и поговорка: "Битият - бит, е...ят -е..ан." Вече го е отнесъл. А това глоби, актове - я камилата, а камиларя.
  • 060
    -8 / 10
    Анонимен 04-02-12 09:07ч
    Да бе, проснатият на земята от полицаите е оказвал съпротива - силно е треперел... от страх.
  • 059
    3 / 7
    Анонимен 04-02-12 09:03ч
    Да се бие душевно болно момче в полициятя!!! Полицаите да бият баба!!! Това наистина е и престъпление, и неморално, и нехристиянско!
  • 058
    4 / 8
    Анонимен 03-02-12 18:02ч
    жалкото е друго: че нашите проблеми не са нерешими, съвсем леки са, обаче не можем да си седнем на задниците да се организираме
  • 057
    -2 / 12
    Анонимен 03-02-12 18:01ч
    не е жалко, народи, които се самоизяждат, е добре да изчезнат
  • 056
    -3 / 17
    мдаа 03-02-12 10:31ч
    Тая държава върви към закриване. Жалко за дедите ни дето ляха кръв за нея.
  • 055
    1 / 15
    Анонимен 03-02-12 01:38ч
    Максимчо пак откри топлата вода
  • 054
    5 / 13
    Анонимен 02-02-12 17:58ч
    Добре би било автора да проучи даден въпрос, преди да пише за него. Вярно, че е пълно с пишещи неграмотници у нас, но това вече е прекалено! В края на материалчето си Мартинов предлага да се борим с полицейското насилие още
  • 053
    4 / 22
    Мишо Бирата 01-02-12 22:51ч
    Кучето скача според тоягата. Нашите полицаи усещат, че повечето ни сънародници са безразлични към золумите им.
  • 052
    -5 / 15
    Анонимен 01-02-12 13:29ч
    I da ne go hranish, pak shte te lae.
  • 051
    6 / 24
    Анонимен 31-01-12 22:23ч
    Че сме покорна рая, покорна сме. Че всеки може да си прави с нас каквото си иска, вярно е. Но това не значи, че трябва да го чуваме всеки ден! От самобичуване полза няма.
  • 050
    1 / 13
    Анонимен 31-01-12 22:09ч
    Из полицейския протокол: "Обвиняемият оказа съпротива и нанесе множество болезнени удари с различни части от тялото си по нашите юмруци".
  • 049
    6 / 18
    Анонимен 31-01-12 19:00ч
    марш оттука бе, ненормалник!
  • 048
    8 / 20
    Анонимен 31-01-12 17:49ч
    ПАРАШУТИСТИ С ДИСТАНЦИОНО УПРАВЛЕНИЕ ОТ ВЪНШНИ ПОСОЛСТВА И БРЮКСЕЛ ЕСТЕСТВЕНО АКО ЗАЦИКЛЯТ!
  • 047
    16 / 26
    Анонимен 31-01-12 16:13ч
    факт е, че обясненията в стил "нямаме бухалки и маркучи в сградата" са като "сам се е бил" или "падна по стълбите"
  • 046
    9 / 23
    Анонимен 31-01-12 15:56ч
    Пиши на кирилица, ако искаш да те четем!
  • 045
    2 / 18
    amin 31-01-12 15:51ч
    tva za moita gladna glutnica kuki li se otnasya ostayaha ma samo po cep na ulicata stracsni sa,samo po gol banan ,e posle sa cudat sto gi boliat zadnicite hranete kuckite i te va laiat ,tei de beplaten obed nealo още
  • 044
    5 / 19
    Мишо Бирата 31-01-12 15:18ч
    за да пази циганите, ако ги нападнем
  • 043
    3 / 19
    do 39 31-01-12 14:46ч
    Мира в страната не е задължение на милицията, а на армията.Кажете ми, за какво служи ТОВА МВР и милиардния му бюджет
  • 042
    0 / 18
    Анонимен 31-01-12 13:59ч
    Знаете ли колко вицове имало за полицаи? Нито един, всичко било истина!:)
  • 041
    6 / 22
    до Както винаги 31-01-12 11:39ч
    Полицай си, нали?

    Няма да е зле народът да си спомни вицовете за милиционерите от комунистическо време и да ги пренесе върху полицаите.
  • 040
    6 / 32
    Анонимен 31-01-12 06:40ч
    ЩЕШЕ ДА Е ПО-ДОБРЕы НИЕ ЩЯХМЕ ДА РЕШИМ ВЪПРОСА С КРАДЦИТЕ
  • 039
    4 / 24
    Анонимен 31-01-12 04:11ч
    до 38,



    Съгласен съм, че МВР не се справя да лови крадците и бандитите. Но поне подържа мира в страната. Ако не беше МВР, случаят с Катуница можеше да прерастне в гражданска война.
  • 038
    2 / 18
    до ано 35 31-01-12 03:30ч
    По голям хаос от тоя сега не може да стане. Кажи ми за какво служи това МВР. с каква от всичките си задачи се е справило
  • 037
    -2 / 26
    Тарапончо 30-01-12 20:37ч
    Предварително искам да кажа, че не защитавам МВР, Ц.Ц., Б.Б., или пък който и да е полицай, защото съм преживял не полицейско насилие, а по-точно полицейски произвол граничещ с идиотизъм.Въпреки това се осмелявам да кажа, че вината не е на още
  • 036
    1 / 17
    Анонимен 30-01-12 18:29ч
    kakavto naroda, takava i politsiata
  • 035
    3 / 29
    Анонимен 30-01-12 18:06ч
    МВР не трябва да се разпуска даже за миг, понеже в страната ще настане пълен хаос. Но е ясно, че трябва да се затегнат гайките. Липсва дисциплина и това личи във всичко: от разгърдените полицаи, които не носят униформата уставно, още
  • 034
    -4 / 20
    Анонимен 30-01-12 17:41ч
    МВР трябва да се разпусне и да се отнемат привилегиите на всички, работили там. Трябва принципно нова структура с нови хора.
  • 033
    4 / 20
    Анонимен 30-01-12 16:57ч
    Максимчо открил топлата вода. Ясно е, че слуаите на полицейско насилие се замазват, щото се разследват от други полицаи. Същото става с докторите, които разследват лекарски грешки.
  • 032
    0 / 22
    Анонимен 30-01-12 16:54ч
    Пичове, не забравяйте, че живеем в държавата на полицаите. Тук и министър-председателят ни е полицай. Живеем в страната на фуражките. Даже митрополитите са ни сътрудници на ДС.
  • 031
    -5 / 17
    Анонимен 30-01-12 16:40ч
    Ами темата по принцип е изместена от самата статия и авторът, който я е писал. Според него основното занимание на полицаите по презумпция е да бият невинни хора, затова са наети и единствено това вършат. Но това е нормално за още
  • 030
    9 / 21
    Анонимен 30-01-12 16:10ч
    до 28-ми,

    Кой пък говори за престъпниците!? Изместваш темата...
  • 029
    -6 / 20
    Анонимен 30-01-12 16:08ч
    до 27-ми,
    За всяко деяние трябва да си има ред, закони, спазването им и всеки престъпник или злоупотребил полицай да си знаят, че ще бъдат наказани като нарушат праввилата. Но в България не се случва така - и престъпници, още
  • 028
    -10 / 26
    до 026 30-01-12 16:04ч
    А ти "невинните" престъпници ли защитаваш?
  • 027
    11 / 23
    до 025 30-01-12 16:03ч
    А за убитите полицаи от "невинни" престъпници нещо да кежеш?
  • 026
    -9 / 23
    Анонимен 30-01-12 16:03ч
    Айде пак ревнаха всички да защитават "невинните" полицаи!!!
  • 025
    3 / 17
    Анонимен 30-01-12 16:01ч
    аз също съм на мнение, че не трябва да се генерализира, че всички полицаи злоупотребяват и бият. но нека и да не пренебрегваме фактите за полицейското насилие над невинни хора.
  • 024
    -7 / 15
    Анонимен 30-01-12 15:50ч
    А някой да каже нещко за разследването? Не го били с електрошокови палки, щото нямали такива на въоръжение! Тия са нагли. Ясно е, че не всички полицаи са еднакви, обаче е и ясно, че всички разследвания на полицейско насилие си още
  • 023
    -6 / 18
    Ali Fizika 30-01-12 14:16ч
    Oбщо взето Максим е прав.Дразни ме само, че по твърде елементарен начин разглежда малко по-сложни теми, които са отдавна изговаряни.Причините за полицейското насилие са много и са същите, като причините за насилието в казармите, затворите и обществата затворен тип
    още
  • 022
    8 / 28
    Анонимен 30-01-12 13:43ч
    Прав си Максиме, всички полицаи да се изпратят за обучение в девически пансион. Да им се забрани да носят оръжие и палки. Допълнително обучение при Алексей Петров за светско държане при арест. Обучение при английския посланник за видове поклони и още
  • 021
    4 / 28
    Термитник 30-01-12 11:37ч
    Битите и убитите полицаи са мното повече от пострадалите от полицейско насилие, а близките им е редно също да съдят държавата за обезщетение.Всеки случай на насилие трябва да се разглежда отделно и да не се генерализира,защото ще се превърнем в още
  • 020
    2 / 16
    Анонимен 30-01-12 11:13ч
    Бой за мангалите,бой до посиране !!!!!!
  • 019
    4 / 18
    Смотан Морков 30-01-12 10:38ч
    Максимчо отново слага всичко и всички под общ знаменател: всички ченгета бият кого къде сварят, всички катаджии са корумпирани, изключения няма. Съгласен съм, че полицейско насилие има и в никакъв случай не го оправдавам. Побой над невинни от полицаи за още
  • 018
    -2 / 22
    Анонимен 30-01-12 06:50ч
    това е проблема на интернета, пълен е с хора, които не четат, но пишат
  • 017
    -3 / 25
    Анонимен 30-01-12 06:15ч
    14ти,

    Гледам те, че имаш достъп до интернет. Що не прочетеш малко за случаите на полицейско насилие, за които сме осъдени в Страсбург? Един от тях е за тийнейджър, койтоне е бил "самодоволно и нътъпкало гушата като още
  • 016
    -4 / 46
    Анонимен 29-01-12 23:55ч
    Има по-полицейска държава от тях: България. Ако искаш в САЩ да си купиш пистолет за да защитиш дома си, отиваш с шофьорската книжка в магазина за оръжие и там ти записват данните. На другия ден са направили справка дали не още
  • 015
    3 / 17
    Анонимен 29-01-12 23:18ч
    Държавния департамент на САЩ по отношение на полицейското насилиеQ ЧЕ ПО-ПОЛИЦЕЙСКА ДЪРЖАВА ОТ ТЯХ ИМА ЛИ???
  • 014
    1 / 23
    Анархия мать порядки 29-01-12 23:11ч
    Не пуша цигари без бандерол,общо взето спазвам правилника за движение и не съм имал разправии с катаджии,плащам си данъците,нямам и приятели живеещи на ръба или отвъд закона,така че......боли ме фара,че някое самодоволно и нътъпкало гушата като пеликан парвеню е ступано още
  • 013
    0 / 14
    Анонимен 29-01-12 22:42ч
    Не, пич, ще му кажат: този път да ти е за последно. Два пъти за една седмица са ти твърде много. Следващия път ще реша, че го правиш умишлено.
  • 012
    -5 / 17
    богомил 29-01-12 21:36ч
    Напълно съгласен с г–н Мартинов,че полицейското насилие срещу невинни граждани е недопустимо.Но ми убягна в статията,като как ще се третират истинските престъпници.Ще се събират агитки от полицай да му викат под прозореца–Ти си льош,ти си льош....и така двадесет пъти.
  • 011
    -7 / 17
    Анонимен 29-01-12 20:20ч
    Като възложат на доктор да разследва поразиите на доктор, той също гледа да го прикрие, нали му е колега. "Гарван гарванину око не вади."
  • 010
    -3 / 13
    Анонимен 29-01-12 20:10ч
    Заащо се замазват поразиите на полицаите? Заради авторитета на МВР, или за да ни съдят в Страсбург?
  • 009
    0 / 20
    Анонимен 29-01-12 20:07ч
    Мислете за поразиите, които вършат полицаите,а не за автора, дали не бил комплексар, че говорел да тия поразии.На полицаите не им харесва такава статия.
  • 008
    1 / 31
    Анонимен 29-01-12 20:00ч
    Защо наистина да се занимавате с автора, който ви казва истини?
  • 007
    5 / 29
    Анонимен 29-01-12 19:57ч
    Малтретират някой с обикновена шевна игла. И какво? Казват , че не може да е верно, защото нямат на въоръжение обикновене шевни игли.

    .
  • 006
    6 / 22
    Анонимен 29-01-12 19:00ч
    Не ни мислят за тъпаци, но много добре знаят, че ние не сме постоянно гражданско общество, а само понякога.

    Българите не можем да насмогнем да протестираме за всичко.Много са нещата.
  • 005
    -7 / 21
    Анонимен 29-01-12 18:55ч
    Ако момчето е мъчено с игла за шиене, а тя не е на въоръжение?

  • 004
    -11 / 25
    Анонимен 29-01-12 18:31ч
    2рия,

    Кое не ти харесва? Че не могат да се покрият случаите с битите и убитите ли? Пич, социализмът свърши. Вече не е допустимо да се пребиват невинни. Това трябва да спре. И вместо да станеш от още
  • 003
    -4 / 32
    Анонимен 29-01-12 18:27ч
    кой мутреса от кой МОЛ?
  • 002
    -11 / 27
    Както винаги 29-01-12 15:02ч
    Както винаги Мартинчо пише тенденциозно,злобно и отмъстително.Чудя се тоя човек как и кога са го малтретирали - като дете,ученик или в казармата е бил за подбив?Явно личат много натрупани комплекси и избиват във всевъзможни посоки.Очаквам да избълва помия и в още
  • 001
    5 / 15
    Анонимен 29-01-12 14:48ч
    triabva da se izslushvat i otvetnata strana,a ne koito prestapi zakona da se opravdava i da se prekriva zad dumite si,gospodin avtor na statiata
Име:
Мнение:
Попълнете текста от картинката:
captcha

Спорт

Радостин Стойчев: Ще водя отбора до Олимпийската квалификация

Свят

САЩ имат готов план за нападение на Иран

България

Билките ни пълни с никотин и пестициди

Култура

Гейове обединиха Югославия в "Парад"

Последно обновяване 17 май, 2012 15:07 ч.