Заразен с ебола в САЩ
Изложба за Българската архиепископия в Охрид
Луис Енрике: ПСЖ има потенциал да спечели ШЛ
Къде съм ? Начало /

Печеливш бизнес се започва и с 10 хил. лв.

0:00, 18 март 2002 10595 1 коментар

Сладкарница "Неделя" търси партньори в страната

Добрият бизнес не се започва, той се купува. Тази азбучна истина напоследък все повече си пробива път и у нас.

Тайната е в простичката формула, скрита зад понятието франчайзинг - начин за преуспелите да разширят дейността си, а за начинаещите - да започнат бизнес при сравнително малка инвестиция и минимален риск.

Големите вериги обикновено привличат нови партньори, като продават правата върху марката и технологията за работа на някой, който да разкрие нов обект в друг град или държава. На този принцип у нас си пробиха път веригите за бързо хранене като "Макдоналдс", KFC, Goodi's, хотелите "Шератон", "Хилтън", големите хипермаркети.

По техен пример българските фирми вече също започват да търсят партньори.

По пътя на франчайзинга тръгна столичната верига сладкарници "Неделя" и отскоро упорито търси предприемчиви хора, които да разкрият обекти в други градове.

За старт е нужна малка сума - около 10 хил. лв. за основните разходи по отварянето на заведение, обясни собственикът Георги Минчев. Липсата на пари обаче не е фатална. Веригата осигурява възможност за кредитиране на бъдещи партньори от банките, с които работи.

Търсим не финанси, а хора с хъс. Нужно ни е вложение, защото човек е по-отговорен, когато е дал нещо свое, твърди Георги Минчев.

Веригата предлага малък семеен бизнес с гарантиран успех. Проучванията показват, че тортите на сладкарница "Неделя" са добре познати в много градове, макар и там да няма наши заведения, казва собственикът. За бъдещите си партньори е подготвил бизнеспланове, съобразени с особеностите и големината на града, в който ще отвори врати новата сладкарница.

Планира постепенно веригата да обхване цялата страна. Планът му предвижда тортите да се доставят от София, където е цехът на фирмата. Оказва се, че за да започнеш производство в някой град, трябва да си разкрил там поне три-четири заведения.

Георги Минчев е на пазара от девет години. Тайната на успеха си обяснява с концентрирането на дейността си в производство и продажба само на един продукт заедно с всички възможни услуги, които могат да се предложат към него. Другият фактор е умелият подбор на клиентите, към които се стремиш.

Минчев обещава кратко обучение и постоянни консултации на всеки от партньорите си. Преди старта партньорите му трябва да усвоят изкуството да подбират персонал, да контактуват с клиенти, да поддържат и предлагат асортимента на фирмата.

Ако някой се откаже, в договора се предвижда обратно изкупуване или възможност да прехвърли бизнеса на друг. Докато е във веригата обаче, всеки член трябва да превежда по 5% от месечния си оборот за развитие на бизнеса и реклама.

Телефон за контакти: 088/997783 Александър Тренков

e mail: nedelya@hotmail.com

адрес: гр. София, ул. "Шипченски проход" Х19

сладкарница "Неделя"

коментирай

Коментари (1)

  • 001
    -7 / 63
    Анонимен 17-03-11 17:45ч
    тази статия е от 2002г. какви са условията сега през 2011г.
Име:
Мнение:
Попълнете текста от картинката:
captcha

Свят

Шофьорите в Белгия фучат цяла седмица без риск от глоби

България

30 на сто от двойките с деца живеят без брак

Спорт

Кирил Домусчиев: "Лудогорец" е българският "Реал" (М)

Икономика

101 850 лв. глоба за имитация на консерви

Последно обновяване 1 октомври, 2014 08:55 ч.

Development PIMDESIGN