„БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД въведе тази седмица експериментално електронно издаване на билети във влак от превозния персонал чрез PDA устройства, съобщиха от пресцентъра на националния железопътен превозвач.
Услугата се извършва пробно с функционалност единствено по направленията София – Враца – Видин и София – Враца – Лом.
Електронното издаване на билети във влака чрез PDA устройства значително ще улесни процеса за превозния персонал. Причината е, че билетът се отпечатва автоматично само с натискането на няколко бутона от менюто на устройството и вече не е необходимо да бъдат попълвани бланки на ръка, което отнема повече време и е свързано с редица неудобства в работата на служителите, посочиха от БДЖ.
По време на тестовия период ще бъдат отстранени всички нередности, свързани с мобилната връзка и други възникнали грешки по време на работата на устройствата. След оптимизиране на неточностите поетапно ще бъде увеличен броят на влаковете и маршрутите, по които ще се предлага тази услуга с повече функционалности и възможност за предлагане на повече търговски оферти. Така клиентите на БДЖ ще могат да се снабдяват с билети за влак за пътуване и с прекачване във възелни гари в цялата страна, добавиха от БДЖ.
PDA устройствата са свързани централизирано с билетоиздаващата система, което автоматично подобрява отчетността чрез предоставяне на данни в реално време директно в системата за извършените продажби. Чрез устройствата продажбите се извършват съгласно Наредба Н-18 от 13 декември 2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства, обясняват от БДЖ.
Централизираната система за издаване и резервация на билети в реално време на БДЖ е разработена от „Информационно обслужване“ и функционира от декември 2017 г. Системата е внедрена в 99 гари и бюра в страната и обхваща всички жп маршрути и над 600 влака. На 25 февруари 2022 г. системата отчете близо 23 млн. билета, а общият брой на генерираните абонаментни карти достигна 465 000.