От вчера банковите сметки на софийското общинско дружество „Столичен автотранспорт“ са запорирани по искане на частен съдебен изпълнител, съобщи кметът на София Васил Терзиев. Причината е, че фирмата е осъдена от строителната компания, с която бившият изпълнителен директор на „Столичен автотранспорт“ Слав Монов (на снимката) е сключил договор за ремонт на общежитието за шофьори в ж.к. „Дружба“, съобщиха общински съветници от групата на ПП/ДБ/“Спаси София“.
За този скандален ремонт на стойност около 3 милиона лева „Сега“ писа още през 2020 г. В мандатите на Йорданка Фандъкова Слав Монов бе дългогодишен шеф на транспортната структура. На базата на протоколи за извършени, но неразплатени дейности в сградата на стойност над 1,2 млн. лева, строителят е завел дело срещу „Столичен автотранспорт“, а Върховният административен съд е уважил претенциите и е разрешил запор на сметките.
От ПП/ДБ/“Спаси София“ поясниха, че проверка на място е показала, че фактурираната и присъдена сума е твърде висока на фона на реално свършеното в общежитието.
„Това, което установихме още преди време бе, че за някои от позициите в договора цените за поставяне на изолация, на радиатори, дори за прекарване на модем за интернет, надвишаваха с 10-15, та дори 20 пъти пазарните цени към онзи момент. В момента, в който скандалът стана публичен, ръководството на „Столичен автотранспорт“ е решило, вместо да предоговори условията, да замрази обекта в състоянието, в което той бил към момента – с материали, оставени в сградата.
Нито ръководството на „Столичен автотранспорт“, назначено от ГЕРБ, нито миналият общински съвет, доминиран от ГЕРБ, не са си мръднали пръста да предотвратят ситуацията, в която фирмата се намира от вчера – с блокирани сметки“, твърди шефът на групата на ПП/ДБ/СС Борис Бонев.
„Преди дни бях пряк свидетел как изглежда в момента общежитието. При договор от 3 млн. лв. фактурирани 1,2 млн. лв. би трябвало да означава, че близо половината от ремонта е извършен. На практика нищо такова няма.
Отвън изолацията на сградата се разпада, стърчат канализационни тръби. Предишното ръководство на „Столичен автотранспорт“ е подписало договор без осигурено финансиране и на практика е предрешило съдбата на този обект. След това Слав Монов е подписал всички приемно-предавателни протоколи за извършена дейност, което видимо не е така. Общественият интерес не е защитен, но е защитен интересът на една фирма-касичка. Това са прахосани пари на софиянци“, добави Симеон Ставрев от ПП/ДБ/СС.