ЧСИ запорира сметките на „Столичен автотранспорт”

От вчера банковите сметки на софийското общинско дружество „Столичен автотранспорт“ са запорирани по искане на частен съдебен изпълнител, съобщи кметът на София Васил Терзиев. Причината е, че фирмата е осъдена от строителната компания, с която бившият изпълнителен директор на „Столичен автотранспорт“ Слав Монов (на снимката) е сключил договор за ремонт на общежитието за шофьори в ж.к. „Дружба“, съобщиха общински съветници от групата на ПП/ДБ/“Спаси София“.

За този скандален ремонт на стойност около 3 милиона лева „Сега“ писа още през 2020 г. В мандатите на Йорданка Фандъкова Слав Монов бе дългогодишен шеф на транспортната структура. На базата на протоколи за извършени, но неразплатени дейности в сградата на стойност над 1,2 млн. лева, строителят е завел дело срещу „Столичен автотранспорт“, а Върховният административен съд е уважил претенциите и е разрешил запор на сметките.

От ПП/ДБ/“Спаси София“ поясниха, че проверка на място е показала, че фактурираната и присъдена сума е твърде висока на фона на реално свършеното в общежитието.

„Това, което установихме още преди време бе, че за някои от позициите в договора цените за поставяне на изолация, на радиатори, дори за прекарване на модем за интернет, надвишаваха с 10-15, та дори 20 пъти пазарните цени към онзи момент. В момента, в който скандалът стана публичен, ръководството на „Столичен автотранспорт“ е решило, вместо да предоговори условията, да замрази обекта в състоянието, в което той бил към момента – с материали, оставени в сградата.

Нито ръководството на „Столичен автотранспорт“, назначено от ГЕРБ, нито миналият общински съвет, доминиран от ГЕРБ, не са си мръднали пръста да предотвратят ситуацията, в която фирмата се намира от вчера – с блокирани сметки“, твърди шефът на групата на ПП/ДБ/СС Борис Бонев.

„Преди дни бях пряк свидетел как изглежда в момента общежитието. При договор от 3 млн. лв. фактурирани 1,2 млн. лв. би трябвало да означава, че близо половината от ремонта е извършен. На практика нищо такова няма.

Отвън изолацията на сградата се разпада, стърчат канализационни тръби. Предишното ръководство на „Столичен автотранспорт“ е подписало договор без осигурено финансиране и на практика е предрешило съдбата на този обект. След това Слав Монов е подписал всички приемно-предавателни протоколи за извършена дейност, което видимо не е така. Общественият интерес не е защитен, но е защитен интересът на една фирма-касичка. Това са прахосани пари на софиянци“, добави Симеон Ставрев от ПП/ДБ/СС.