Участъкът от 6,5 километра от магистрала „Европа“ ще бъде пуснат за движение за Великден. Това съобщи пред журналисти служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков, който инспектира напредъка в строителството между ГКПП „Калотина“ и Драгоман на автомагистрала „Европа“.
Вторият участък се очаква да бъде готов до края на май.
По отношение на готовността на цялата магистрала, министърът каза, че идеята е в рамките на един месец да започне строителството на последния лот. Шишков напомни, че този участък бе забавен по независещи от сегашния и предишния служебен кабинет причини. Сега вече са одобрени подробните устройствени планове, на финална фаза е и отчуждаването на част от този етап, каза той.
Очевидно е обаче, че няма да може да бъде завършен в края на годината, защото времето, в което бяха забавени подробните устройствени планове за одобряване, няма как да го върнем, коментира министърът и изрази надежда в края на следващата година обектът да бъде завършен. Той каза, че се надява България да не загуби европейски средства по този обект, защото очакванията са да има достатъчно голям напредък в рамките на 2023 г. и изрази надежда до около месец да има строителна техника, след разрешение за строеж, и в този участък.
Шишков напомни, че също за Великден ще бъде пуснат за движение участък от 7,5 километра от пътя Ботевград – Мездра. Другата седмица министърът ще инспектира и свлачището на магистрала „Струма“, което започва да се укрепва, като по думите му идеята след няколко месеца е поетапно да може да бъде пуснато движението през тунел „Железница“.
В средата на февруари министър Шишков съобщи пред журналисти, че до около 2 месеца участъкът между граничния контролно-пропускателен пункт „Калотина“ и Драгоман на автомагистрала „Европа“ може да бъде въведен в експлоатация. Тогава той напомни, че сроковете веднъж вече са били удължени.
Стpoитeлcтвoтo нa yчacтъĸa мeждy ГKΠΠ „Kaлoтинa“ и Дpaгoмaн, чиятo дължинa e 14,5 ĸм, зaпoчнa пpeз февруари 2020 г. Изпълнитeл e cтpoитeлнo oбeдинeниe, нaчeлo c „Щpaбaг“. Строителството на участъка е на стойност 137 млн. лева без ДДС, като 25 на сто от дейностите са със средства по механизма „Свързана Европа“, а останалата сума е от бюджета.