Експертен доклад: Автомобилът на НСО с Кирил Петков карал със 140 км/ч

Лоша видимост и висока скорост са довели да катастрофата с един загинал човек, която стана на 16 май в близост до Аксаково и в която участва автомобил на НСО, в който пътуваше Кирил Петков. Това са изводите на експертите от Европейския център за транспортни политики.

Докладът им след огледа на мястото на инцидента е публикуван на сайта на центъра. Може да го прочетете ТУК.

Пътният инцидент стана на пътя Варна-Добрич в района на Аксаково, а в автомобила пътуваше съпредседателят на партия „Продължаваме промяната“ Кирил Петков.

Ударът стана на Т-образно кръстовище на изхода на Аксаково към Добрич, където разрешената скорост е била 90 км/ч. Автомобилът на НСО с Кирил Петков в него е летял с над 140 км/ч се казва в доклада.

В първите часове след инцидента от МВР съобщиха, че до сблъсъка се е стигнало след внезапното изскачане на автомобил от път без предимство. Тогава органите на реда обясниха, че шофьорът, който загина при катастрофата, не е спрял на знак „Стоп“.

Освен загиналия пътник в автомобила, в него имаше и жена на възраст над 60 години, която беше настанена в болница с тежки травми.

 

Снимка: Красимир Кънчев

 

Веднага след катастрофата от НСО разпространиха позиция, в която се казваше, че автомобилът със специален режим се е движил по път с предимство. Но тогава те не признаха, че техният шофьор има вина за пътния инцидент.

Припомняме, че само седмица след инцидента участъкът, в който стана катастрофата, беше изненадващо асфалтиран. От фирмата, която е наета за ремонта на пътя, заявиха, че става дума за планирани дейности и никой не им е казвал, че трябва да си реорганизират графика.

Според експертите обаче лошата преценка на шофьора на НСО вероятно е основната причина за настъпването на инцидента, като автомобилът се е движел с „превишена скорост – значително над позволената и в пъти над безопасната“ при условия на ограничена видимост.

Авторите на доклада отбелязват, че независимо от незадоволителното състояние на пътя и организацията на движението катастрофата е можело да бъде избегната, ако автомобилът на НСО се е движел със скорост между 50-70 км/ч.

 

Дори и при скорост 90 км/ч, каквото е ограничението в този пътен участък, инцидентът е можело да бъде избегнат или поне да не завърши фатално.

Грешка на шофьора е в това, че е допуснал да се движи с висока скорост в зоната на кръстовище без видимост, се казва още в доклада.

Шофьорът на блъснатата кола, независимо от това, че е бил на път без предимство, по всяка вероятност не е видял идващия срещу него автомобил. Той е бил ударен, след като вече е бил навлязъл в средата на кръстовището.

Дали е бил спрял, или не на знака „Стоп“ няма никакво значение, защото при видимост от 53 метра и връхлитащ го автомобил с над 140 км/ч шансът да се избегне този инцидент е бил под 1%, посочват още експертите в доклада.