През последните години стана навик българският производител да се разглежда като застрашен вид, но това вече не е така. Това заяви зам.-председателят на Съюз „Произведено в България“ Андрей Райчев. Според него българският производител не е онова, което оцелява, а производството ни има реални шансове да върви напред. Експертът подчерта, че българският производител е вече технологично обновен, а страната ни изнася повече отколкото всякога в историята си. Той добави, че в българския бизнес вече се създава нова класа хора. По думите му родните бизнесмени вече са „вълчета“, които знаят как да работят, познават пазарите и знаят цената на парите.
Райчев отбеляза, че коренно се е променила ситуацията за българския потребител. Родното производство е изгодно и качествено, а повечето българи вече знаят как да управляват финансите си и да „опъват каиша, когато се наложи“, допълни той. Експертът призова българските потребители да избират родните стоки, тъй като една трета от парите, дадени за родни изделия, се връщат при тях под някаква форма. Той каза още, че изборът на български стоки води до увеличение на богатството на страната ни с 2-3 пъти.
Съюз „Произведено в България“ от 17 години провежда националното търговско изложение „Произведено в България“. Мероприятието тази година ще се проведе от 3 до 11 декември в столичната зала Универсиада. За първи път решихме да проведем изложението в зимните месеци, тъй като искаме на Коледа българският потребител да избере родните стоки, заяви председателят на сдружението Христо Друмев. Над 150 фирми са заявили участието си в изложението. Най-голям процент от тях – 45%, са компаниите от сферата от трикотажа, следвани от производителите на конфекция – 14 процента, кожени изделия – 12 на сто, спортни стоки – 10 процента, стоки за бита – 2 на сто, храни и напитки – 5 процента, бижутерия – 4 процента, и парфюмерия и козметика – 8 на сто.
15 фирми за първи ще участват в изложението, а 17 на сто от представените компании са членове на Българската търговско-промишлена палата. Все пак се забелязва отлив на участници в изложението. Докато през 2006 г. в него са се включили 340 фирми, през тази година за него са заявили участие около 200. Това според експертите се дължи на смяната на мястото на изложението, тъй като зала Универсиада е с по-малка площ от Националния дворец на културата.
Всяка година организаторите на изложението провеждат анкета сред българските производители с основен въпрос „Защо купувате български стоки?“. 41,2 процента от респондентите са отговори, че се спират на родното производство заради неговото добро качество. 30 на сто са отговорили – Защото съм българин. 12,8 на сто са посочили като мотив за своя избор изгодната цена, а 10,4 процента са предпочели българска стока, защото искат да насърчат родното производство. 2,8 процента от анкетираните са отговорили, че избягват да купуват български стоки.