Вече не е ли толкова важно съвременните деца и младежи да могат да пишат правилно? Учителите по немски език в най-северната германска федерална провиция – Шлезвиг-Холщайн, вече няма да броят грешките в писането на децата, които обучават.
Според „Билд“ провинцията има общонационално споразумение, изготвено от министрите на образованието, за стандартизиране на условията за изпити.
Съответно самият брой правописни грешки в текст вече не е решаващ за оценката по немски език при зрелостния им изпит. Това важи и за есетата по немски език в по-ниските класове. Наредбата трябва да влезе в сила от следващата учебна година.
Вместо това младите хора трябва да получат „качествена обратна връзка относно систематичния характер на грешките си“.
Броенето на грешките е премахното и в още две провинции – Северен Рейн-Вестфалия и Бавария.
„Коефициентът на грешки при правописа не съществува от години. Системата се оказа неподходяща, особено за учителите, които тогава трябваше да следят броя на думите“, посочват от Министерството на образованието в Саксония.
В германската образователна система коефициентът на грешки се определя, когато броят на грешките се раздели на общия брой написани думи и е решаващ за определянето на оценките.
Въпреки идеята той да отпадне, правилото постоянно да се обръща внимание на качеството на правописа и да се оценяват неправилният правопис и граматика, остава. Има възможност за намаляване на до две оценки за очевидни правописни грешки.
„Премахването на коефициента при проследяване на грешките не е проблем, ако правилният правопис продължава да се преподава и се насърчава от ранна възраст. Следователно нарушенията на езиковата точност трябва да продължат да бъдат отбелязвани и включени по подходящ начин в оценката“, коментират германски експерти.