Група Kiss продаде каталога, търговската марка и интелектуалната си собственост за над 300 милиона долара

Краят още не е дошъл за Kiss – хард рок групата е продала каталога, търговската марка и интелектуалната си собственост на шведската компания „Попхаус Ентъртейнмънт Груп“ (Pophouse Entertainment Group), предаде Асошиейтед прес.

Сделката се оценява на над 300 милиона долара.

В началото на декември Kiss изнесоха последния концерт от прощалното си турне. Групата не за първи път си партнира с „Попхаус Ентъртейнмънт Груп“, чийто съосновател е Бьорн Улвеус от АББА.

Когато излязоха на сцената за последното си шоу в прочутата зала „Медисън скуеър гардън“ в Ню Йорк, в края на концерта сегашните членове на Kiss – основателите Пол Стенли и Джийн Симънс, китаристът Томи Тайър и барабанистът Ерик Сингър, представиха дигитализирани аватари на самите себе си.

Авангардната технология е създадена от компанията за специални ефекти „Индъстриъл лайт енд меджик“ (Industrial Light & Magic) на Джордж Лукас в партньорство с „Попхаус Ентъртейнмънт Груп“.

Двете компании наскоро обединиха усилията си за шоуто „ABBA Voyage“ в Лондон, което даде възможност на почитателите да присъстват на цял концерт на шведската супергрупа в разцвета й, изнесен от собствените цифрови аватари на членовете й.

Начините, по които ще бъдат използвани аватарите на Kiss, все още не са обявени, но главният изпълнителен директор на „Попхаус Ентъртейнмънт Груп“ Пер Сундин казва, че феновете могат да очакват в бъдеще биографичен филм, документален филм и преживяване с групата.

През втората половина на 2027 г. в Северна Америка е планирано да стартира шоу с аватари, което обаче няма да прилича на „ABBA Voyage“, допълва Сундин. Той казва още, че покупката цели да представи Kiss на новите поколения, което според него отличава „Попхаус Ентъртейнмънт Груп“ от други компании, придобили музикални каталози.

„Звукозаписните компании, трите големи, които са останали, вършат фантастична работа, но имат толкова много каталози и не могат да се съсредоточат върху всичко“, споделя Сундин.

„Не харесвам думата придобиване“, каза на свой ред вокалът и басист Джийн Симънс, отбелязвайки, че групата никога не би продала каталога си на компания, която не цени. Според него точната дума е „сътрудничество“.

Kiss са втората инвестиция на „Попхаус Ентъртейнмънт Груп“, след като през януари в сътрудничество с компанията влезе американската певица и авторка на песни Синди Лопър, припомня агенцията.