медийна дама
медийна дама

Интернет маркетинг: PR статии за публикуване в онлайн медии

Каква информация изпращате към медията, която ще публикува вашата PR статия

Независимо дали пускате нов продукт или услуга, а може само да уведомявате, чрез медиите и журналистите, за сливания и придобивания на вашата компания – написването на съобщение за пресата е ефективен начин да популяризирате дейността и бранда, които управлявате. Най-бързия и лесен начин да достига вашата VIP информация до потребителите е да имате ефективна комуникационна стратегия. Започнете да поддържате връзки с медии и журналисти, които публикуват пиар статии. Добре е да поддържате постоянно допълващ се списък от такива онлайн издания за публикуване на статии, които са релевантни по тематика с вашата дейност или имат такива обособени категории.

Но преди да започнете да изграждате вашите медийни контакти, уточнете няколко фундаментални неща. Важно е да уточните целевата аудитория и най-добрия начин да достигнете до нея. Например, чрез полезна информация в PR материал, структуриран ефективно.

 

Структура на PR статията

Първият параграф трябва да съдържа най-важната информация. Например, включете фирмено лого и адрес на уебсайт. Вторият параграф трябва да разширява първия. Трябва да обясните, защо читателите трябва да се интересуват от историята, която им разказвате. Добре би било да включите една или две препоръки.

Прессъобщението не трябва да е по-дълго от няколко параграфа. Ако нямате специален PR отдел, можете да наемете външна комуникационна агенция. Изборът на добра тема също е важен.

Съобразете се и с това, кога да изпратите статия за публикуване, тъй като всяко интернет издание има своите организационни процеси и понякога може да са нужни три и повече дни, докато се стигне до публикуването на вашият материал.

Добре е да улесните репортерите и редакторите да ви намират бързо и лесно. Можете да направите това, като посочите вашето основно лице за контакт и да отговаряте на въпроси и искания за допълнително съдържание.

Правилното отношение изисква и вашата готовност за съдействие, затова допълнете имейла, в който пращате PR материалите с: „Моля, не се колебайте да се свържете с мен, ако имате въпроси или се нуждаете от допълнителна информация.“

В допълнение към призива за действие в статията, може да обмислите да включите един или два цитата. Това ще ви помогне да демонстрирате вашия авторитет и надеждност като експерт във вашата област.

 

Още няколко насоки за PR статиите, които подготвяте

Друг ефективен подход е да имате предистория. Това ще помогне на журналистите да разберат контекста на вашата история. Това е чудесен начин да направите съобщението си за пресата по-интересно.

Призивът за действие трябва да е в горната част на текста. Ако публиката ви не може да го види, те няма да задържат вниманието си за дълго. Може да го поставите с удебелен шрифт или курсив. Курсивът е важен, тъй като помага да се привлече вниманието към акцентите.

Най-доброто прессъобщение е комбинация от креативност, полезност и краткост. Това означава, че ще трябва да подбирате информацията, която включвате във вашата статия.

Изключително важно е да добавите една или две снимки, като фирмено лого или снимка на ръководител на компанията, на продуктите или такива които внушават удоволствието и емоциите от ползването на услугите ви. Съобразете размерите, качеството и също така важното – нека има поне една хоризонтална и една вертикална снимка, тъй като не знаете, коя от двете би стояла по-добре в различните интернет издания.

 

Подход и полезност на PR материалите

Всеки път, когато пишете статия, трябва да помните, че тя трябва да описва проблем или нужда и да предоставя решения на този проблем или нужда.

Опишете проблема

Дефинирането на проблема и решението в статия е много важна стъпка. Това е не само добър начин да накарате аудиторията си да разбере проблема или нуждата, но е и ефективен инструмент за комуникация. Когато пишете описание на проблема и решението, трябва да имате предвид, че това трябва да е полезна информация. И истина.

Може да използвате факти, детайли, статистика и други визуални елементи. Използването на тези елементи може да направи проблема по-ярък за читателя. Освен това, тези техники могат също да мотивират читателя да се опита да разреши проблема.

Напишете кратко резюме

PR материал с кратко резюме проблем-решение, може да направи така, че вашата статия да се откроява. Това може да ви помогне да достигнете до по-широка аудитория.

Идеалното резюме е около 5% до 15% от цялата статия. Не трябва да включва подробности, които са неуместни или ненужни. Трябва да бъде кратко и да включва само основните идеи на текста. Не е добре да се повтарят изречения и едни и същи ключови думи. Използвайте синоними.

Краткото резюме на статията за проблемите и решенията, трябва да обяснява, защо проблемът съществува, кой трябва да се притеснява и какво трябва да се направи по въпроса. Трябва да предоставите решение, което е конкретно, ефективно и най-подходящо за конкретния проблем или нужда. Би било добре, ако можете, да посочи слабостите на други решения, различни от вашето, без това да включва конкурентите ви.

Първо пишете за проблемите или нуждите, които разглеждате, последвани от решението. Това ще ви позволи да създадете последователна, но ефективна експозиция. След това добавете, защо други решения, не са чак толкова добър избор.

Например: Земеделците имат нужда да поддържат здрава почва, за да имат по-голям добив. Превенцията с препарати е задължителна. Ако почвата е изтощена или замърсена това вече е проблем и трябва да се вземат мерки за възстановяването й. Здрава почва може да се постигне или поддържа с наторяване и обезпаразитяване. Най-качественото решение е да се ползват биоторове. Органичните торове подобряват микробиома на почвата и по този начин, освен че я подхранват, постигат и намаляване на вредните микроорганизми – бактерии, гъбички и други, които водят до не добра резосфера, загниване на корените и др. Ако се използват синтетични, конвеционални торове това не е устойчиво земеделие. Води и до трайно замърсяване на почвата, еко проблеми и некачествена реколта.

Да обобщим

Разработването на PR статии е добър начин да подобрите резултатите и авторитета на вашата компания.

Най-добрите PR съобщения представят идеята по положителен начин.

Ефективните пиар имейли трябва да включват информация за контакт и призив за действие.

Първото нещо, което трябва да направите, е да вземете решение за цел. Целта може да бъде всичко – от подобряване на качеството на живот до подобряване на потребителското изживяване. И да следвате структурата Проблем – Решение.

Трябва да определите вашата целева аудитория.

Обединяването на всичко това ще ви даде послание, което е добре балансирано, с акцент върху важните неща. Вашето съобщение може да бъде написано за множество аудитории.

Най-добрите бизнес послания имат ясна цел и лесна за следване структура. Те са написани в правилния стил и използват правилни думи. Съобщение, което е твърде многословно, може да обърка по-важните му точки.

Добрият PR трябва да има и елегантно, професионално оформление. Това прави материала по-лесен за четене и създава впечатление за професионализъм.

Най-доброто бизнес послание е това, което отговаря на нуждите на аудиторията и предлага решение. Това е основната причина, поради която е важно да направите проучване на аудиторията си, за да сте сигурни, че ще привлечете вниманието й.

Добра идея е да помолите служителите също да предоставят обратна връзка. След това на база мнението на колегите си да прецизирате PR статията си.

Доброто бизнес послание е това, което ви носи най-дългосрочни ползи. Пиар статиите ви трябва да са инвестиция, а не просто разход. Договорете се с интернет изданията при публикуване на PR статиите ви, периодът да е постоянен, а не да бъдат премахвани след време. Поради тази причина се старайте и полезната информация, която съдържат да е актуална винаги.