Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов ще бъде домакин на публична дискусия за процедурата за възлагане на пътнически услуги с железопътен транспорт. Ще участват народни представители, синдикални организации, представители на научните среди, експерти и НПО. Проектът беше публикуван за обществено обсъждане в началото на месеца. Обсъждането е до 1 юли, като Гроздан Караджов пое ангажимент да говори с всички заинтересовани страни по детайлите около предстоящата процедура.
На среща със синдикатите в дружеството преди седмица, той увери, че всички работници и служители ще запазят работните си места.
Планира се обособяването на два региона, в които да се състезават кандидатите за регионални оператори и още един за кандидати с доказан опит в сектора.
Продължителността на договорите се предлага да бъде 12 години, а локомотивите вагоните и мотрисите, придобити от държавата след 2009 година да бъдат ползвани пропорционално от операторите в зависимост от обема на извършваната от тях услуга.
Министерството на транспорта предвижда още създаването на ново дружество, което да поеме изцяло ремонтната дейност на БДЖ. То ще работи за всички оператори при равни условия. Целта на реформата е насърчаване на конкуренцията и навлизане на частни оператори.
КНСБ се обяви вчера против разделяне на цялостната дейност на БДЖ „Пътнически превози“ и против предложението за възлагане на договорите на регионален принцип на западен, северен и южен район.
„В момента борбата е изцяло за субсидията. Но има първо европейски регламент, че държави с малък пазар от 23 милиона влаккилометри за сведения България е 19. Имат право директно да възложат на когото те преценят“, обясни председателят на синдиката Петър Бунев.