Независимо от войната, Русия е пазар от 140 милиона души, БВП на глава от населението по паритет на покупателната способност расте, както и годишният доход на домакинство на глава от населението, който достигна $7,873 през декември 2022 г. в сравнение с $6,566 през 2021 г. Следователно, въпреки инфлацията, руснаците имат достатъчно пари да купуват продукти, пише RMXnews.
След 24 февруари 2022 г., когато започна войната, много западните фирми се изтеглиха от руския пазар.
Според Йейлския университет обаче, повече от 200 мултинационални компании продължават да работят там. Това са 15 американски компании, 20 германски, същия брой френски компании, 10 японски и 5 британски компании, да не говорим за компании от други нации, допълва изданието.
Най-известните марки са: Ariston, Auchan, Braun, Benetton, Calzedonia, Diesel, Globus, Kawasaki, Lacoste, Liebherr, Makita, Mitsubishi, Raiffeisen, Siemens, TEPCO, Tupperware, UniCredit, Yamaha, Zepter.
В топ 10 по резултати влизат още Philip Morris, PepsiCo, Mars и Nestlé.
Заедно те са спечелили почти 1,4 трилиона рубли (15,49 милиарда евро). Ръководството им може да бъде обвинено, че не подкрепя достатъчно украинците, но парите са си пари, посочва медията.
Разбира се, всички тези западни компании не само генерират значителни приходи, но и данъци за руската хазна. Това беше посочено и от статия в The Moscow Times миналия октомври, която имаше съдържателното заглавие „Западните фирми все още ще доминират на руския пазар през 2023 г.“.
Освен това руското издание на Forbes съобщи, че от 50-те най-големи чуждестранни компании осем все още са американски. В последната класация китайците се изкачиха на второ място, изпреварвайки Германия, която сега дели третото място с Франция и Турция с по пет компании.