Бившият шеф на КАТ комисар Тенчо Тенев, набързо пенсиониран, след като разкри гигантска корупция в службата, разкри, че 10 камери за скорост щракат джигитите в София. Повече вижте в интервюто, което топ ченгето даде пред „Труд“:
– Комисар Тенев, има ли полза от тези денонощни акции на КАТ за превишена скорост?
– Такива така наречени “24 -часови маратони” за контрол на скоростта са правени и преди, не съм против тях, те имат дисциплиниращ ефект. Колегите ще излязат на дежурства по опасните участъци, ще си свършат своята работа, движението ще бъде по-спокойно и по-безопасно. Но проблемът е, че тези акции приключват и след броени дни всичко вече е забравено, после нещата си продължават по старому. Затова – казвал съм го много пъти и пред различни медии, нужен е цялостен подход.
На първо място – по-голям състав на пътната полиция, който да осъществява един пълноценен контрол, който да се усеща от всички участници в движението и да създаде една по-добра среда за безопасност. Знаете ли, че сега има цели районни управления с по един-двама служители от пътна полиция, които имат и задължения по охрана на обществения ред. И второто главно нещо е – на тези служители, да им се осигурят най-съвременни технически средства и автомобили, с които да работят.
– Колко камери за скорост има в момента КАТ в страната?
– За страната не мога да отговоря, но в София са 10. До септември миналата година, докато бях на служба, през цялото време сме се стремили да работят с максимално натоварване и на места с по-голяма концентрация на ПТП.
– Ваши колеги сега казват, че чакат нови камери от 1-2 години и се надяват да получат поне до лятото?
– Това е така. Непрекъснато в МВР са пускани поръчки за камери, те се изпълняват, текат срокове и аз предполагам, че през лятото ще бъдат повече. Но тук идва и проблемът с обработването, издаването и връчването на електронните фишове. Ако тези процедури се облекчат и както се говори за вдигане на глобите, това също може да повлияе. Защото – съгласете се, че ако човек е приготвил едни 500-600 лева за почивка през лятото и трябва да ги даде за глоби, той по-добре ще може да прецени занапред дали да спазва ограниченията на скоростта.
– Вярно ли е, че най-много нарушения има на Южната дъга на Околовръстното шосе, където масово се кара с над 200 км/ч?
– Вярно е и за Южната дъга, и за Северната скоростна тангента, където често сме засичали автомобили и мотоциклети с подобни скорости. Това са прави участъци, пътят е добър, има видимост и младите водачи там се отпускат. Лошото е, че работи само една камера на Южната дъга, а са нужни поне 7-8.