Южнокорейска компания е готова да плати милиони долари, за да помогне за справяне с ужасно ниската раждаемост в страната.
Booyoung Group – строителна фирма със седалище в Сеул, планира да плаща на служителите си по 100 милиона корейски вона (75 000 долара) всеки път, в който те станат родители, съобщават от дружеството.
Компанията, освен това, ще плати общо 7 милиарда корейски вона (5.25 милиона долара) в брой на служители, сдобили се със 70 бебета от 2021 г. насам. От това предложение могат да се възползват както жени, така и мъже, посочват от Booyoung Group пред CNN.
С 0.78 през 2022 г., Южна Корея има най-ниския коефициент на раждаемост в света – той показва средния брой деца, които една жена ще има през живота си. Това съотношение се очаква да спадне още до 0.65 през 2025 г., според официалните прогнози на Statistics Korea.
Данните подчертават демографската бомба със закъснител, пред която са изправени Южна Корея и други източноазиатски нации, тъй като техните общества бързо застаряват само няколко десетилетия след мащабната им индустриализация.
Много европейски нации също се борят със застаряващо население, но скоростта и въздействието му се смекчават от имиграцията. Страни, като Южна Корея, Япония и Китай, обаче избягват масовата имиграция, за да се справят със спада на населението в трудоспособна възраст.
Председателят на Booyoung Group Лий Джун-кеун казва, че компанията предлага „директна финансова подкрепа“ на своите служители, за да помогне за облекчаване на паричното бреме при отглеждането на потомство.
Служителите с три деца ще имат възможност да избират между 300 милиона корейски вона (225 000 долара) в брой или жилище под наем, ако правителството предостави земя за строителство, добави той на събитие на компанията в понеделник.
„Надявам се, че ще бъдем разпознати като компания, която допринася за насърчаване на раждаемостта и се тревожи за бъдещето на страната“, каза Лий на своите служители. Booyoung Group е основана през 1983 г. и оттогава е построила над 270 000 жилища, според уебсайта на компанията.
Правителството на Южна Корея и други частни фирми вече предлагат финансови стимули, за да насърчат хората да имат повече деца, но нито една не е с мащабите на инициативата на Booyoung Group.
Подобни програми съществуват и в Китай, където населението намалява в продължение на две поредни години.
Миналата година китайската Trip.com – една от най-големите онлайн туристически агенции в света, съобщи, че служителите й, които са заети в компанията поне три години, ще получават годишен бонус от 10 000 юана (1376 долара) всяка година от първия рожден ден на децата им до навършване на петгодишна възраст.