„Луфтханза“ ще включи допълнителна такса до 72 евро на билет от следващата година, за да покрие разходите, въведени от Системата за търговия с емисии на ЕС и мандатите за устойчиви авиационни горива (SAF), съобщи германският авиопревозвач.
„Групата от авиокомпаниите ни няма да може сама да поеме непрекъснато увеличаващите се допълнителни разходи, произтичащи от регулаторните изисквания през следващите години“, се казва в прессъобщение на „Луфтханза Груп“.
Допълнителната такса влиза в сила за билети, резервирани от 26 юни и заминаващи от европейски страни; тя варира между 1 и 72 евро, в зависимост от изминатото разстояние.
„Луфтханза Груп“, която включва и Eurowings, Swiss Airlines, Austrian Airlines и Brussels Airlines, каза, че допълнителната такса ще покрие разходите по новите регулации на ЕС – въглеродни такси за емисии в авиацията, мандатите за устойчиви горива SAF (които трябва да влязат в сила следващата година) и схемата на ООН за намаляване на емисиите. Очертава се и възможността за нов данък върху керосина.
„Луфтханза“ отдавна се оплаква от допълнителните разходи, наложени на европейските авиокомпании от разпоредбите на ЕС и националните данъци.
„Полет на „Луфтханза“ от Мадрид с прекачване във Франкфурт до Шанхай и обратно ще струва около 220 евро повече през 2035 г.“, обяви „Луфтханза Груп“, сравнявайки го с увеличение от около 40 евро за същото пътуване с неевропейска авиокомпания, която лети през Истанбул.