National Geographic рекламира София

Световноизвестното списание National Geographic Traveller ще рекламира София като туристическа дестинация през 2025 г. Това обяви Антон Пенев, директор на общинското предприятие “Туризъм” към Столичната община, по време на среща с туристическия бизнес. Той вече е подписал договор със списанието, като първата кампания се предвижда да бъде преди Свети Валентин. “Искаме да тестваме рекламни послания за привличане на чужди туристи около различни празници и по поводи”, обясни пред TravelNews Антон Пенев.

ОП “Туризъм” води разговори и с онлайн туроператора eSky да започне кампания за реклама на София и в неговата платформа. Тя е силна на пазарите в Централна и Източна Европа. “С тях искаме също да привличаме туристи по големи празници и поводи като Коледа, Нова година и други”, каза Пенев.

С Летище София се водят разговори за изграждането на туристически информационен център на негова територия, койта да дава информация на пристигащите гости. Антон Пенев съобщи още, че се работи по създаването на нов бранд, лого и слоган на столицата. По сайта Visitsofia.bg е избран изпълнител и до края на месеца ще бъде възложена дейността по обновяването му.

За първите 9 месеца на годината в София са пристигнали над 930 000 туристи, от които 32% са българи от вътрешността на страната, обяви Антон Пенев, позовавайки се на Единната система за туристическа информация към Министерството на туризма. Най-много чужденци са отчетени от Турция, Румъния, Германия, Испания, Италия, Гърция, Австрия. Идват гости от САЩ, но вече се завръщат и туристите от Китай, които ще достигнат 10 000, подчерта той. Според Пенев силна вълна се забелязва от Италия и Испания.

Средният престой на гостите е 2.2, като основно идват във възрастовата граница между 30 и 50 години. Туристите избират главно четири и петзвездни хотели – 64%. Силен ръст обаче се забелязва и в Airbnb апартаментите.

В София има категоризирани 3500 обекта – хотели, Airbnb, хостели, къщи за гости и др. В момента има над 2000 регистрирани апартамента за краткосрочен наем чрез интернет платформи. Общо в столицата се предлагат 19 000 стаи и 40 000 легла. Средногодишната заетост в тях е 40%, показват данните.

Културно-историческият туризъм и провеждането на събития и конференции се развиват добре и ще наблегнем на това през 2025 г., обясни Антон Пенев. За целта ОП “Туризъм” ще стане член на Българското конгресно бюро. Сред основните цели на общинското предприятие е създаването на причини туристите да остават по-дълго в столицата.

Оформени са няколко маршрута, свързани с наблюдението на птици, тъй като над 200 вида птици гнездят в София. Има доста стени с т.нар. стрийт арт или графити изкуството. Това са регламентирано поставени графити. Оформени са маршрути, свързани със следвоенна архитектурна София, чудните дървета, прави се събитиен атлас на града, предстои обновяване на поклонническите карти, защото София е богата на обекти, свързани с поклоннически туризъм. Въпреки че София не е винена дестинация, винената градска карта запознава посетителите с българското вино и винени сортове, посочи Пенев.

София за начинаещи в 55 стъпки дава възможност за безплатна пешеходна обиколка. Тя започва всяка събота в 10:00 часа от гробницата на Батенберг и завършва пред Регионалния исторически музей. Предварително трябва да бъде направена регистрация в сайта https://www.visitsofia.bg/bg или в туристическите информационни центрове в подлеза на Софийския университет и в Читалнята в градинката пред Народния театър. Тази инициатива е подкрепена от Асоциацията на екскурзоводите в България и всяка обиколка се придружава от професионален екскурзовод.

Програма „Опознай София“ за деца в предучилищни групи и в начален училищен етап стартира на 27 септември. Всяка детска градина в подготвителен етап и всяко училище в подготвителен етап може да се включи безплатно.