Националният омбудсман Диана Ковачева подхвана простотиите в столичната „Топлофикация“, видя Novinar.bg. Общественият защитник се е заел с конкретен казус – останалите без топла вода абонати в кв. „Бъкстон.“
Ето какво съобщи официално бившият праосъден министър Диана Ковачева:
Днес в писмо до изпълнителния директор на столичната топлофикация Александър Александров поисках да бъдат компенсирани хората от столичния квартал “Бъкстон”. В над 100 жалби само за ден те се оплакват, че внезапно и без предварителна информация са останали без топла вода на 12 юни т.г., а съгласно информация, подадена от клиентския телефон на дружеството, това ще продължи чак до 7 юли 2023 г.
Така на практика тези хора са поставени в патова ситуация да реагират на момента – без битовото горещо водоснабдяване и то за цял месец.
Хората с право са възмутени, че „Топлофикация София“ ЕАД не ги е информирала предварително за плановото спиране на топлоподаването в установения 15-дневен срок.
Подателите се жалват, че всички потребители от засегнатия район са разбрали, че няма да имат топла вода, чак след като тя вече е била спряна на 12 юни 2023 г., а първите съобщения от дружеството за спирането са получени в средата на същия ден.
Затова настоях подаването на топла вода да бъде възстановено във възможно най-кратък срок преди 7 юли 2023 г., а потърпевшите домакинства да получат справедливи компенсации.
Поисках дружеството да направи проверка, която да изясни конкретно на коя дата и в колко часа съобщението за плановия ремонт на топлопреносните съоръжения в кв. „Бъкстон“ е публикувано на сайта на „Топлофикация София“ ЕАД към информацията за реконструкцията на топлопреносната мрежа в жк „Красно село“.