Потреблението, важен стълб на германската икономика, отслабва: продажбите на дребно изненадващо спаднаха през април, а потребителите са особено въздържани, когато става въпрос за храна, пише германският в. „Шпигел“.
Всеки, който очакваше, че германците ще помогнат на икономиката с покупателното си поведение, сега ще бъде разочарован от Федералната статистическа служба. Поради това търговците на дребно претърпяха изненадващо големи загуби в продажбите през април, коментира изданието.
Приходите им са с 1,4% по-ниски в сравнение с предходния месец, съобщи Федералната статистическа служба. Коригиран с инфлацията, спадът е от 1,2 процента. Икономистите очакваха спад от само 0,1 процента.
Частните потребителски разходи са намалели през първото тримесечие. Въпреки че брутният вътрешен продукт е нараснал с 0,2% от януари до март спрямо предходното тримесечие, потреблението се е свило с 0,4%.
По-специално потребителите харчат по-малко за храна и облекло. Продажбите на дребно на храни също са спаднали особено силно през април: те са с 3,7% по-малко в сравнение с предходния месец. Нехранителният бизнес пък се е увеличил с 0,2 на сто. Продажбите по интернет и по пощата са нараснали с 2,9 процента.
Фактът, че потребителите избират по-евтини храни или купуват по-малко, вероятно се дължи и на факта, че цените на храните напоследък остават високи въпреки общия спад на инфлацията, според анализа.