Пътният ад с реорганизацията на движението по бул. „Патриарх Евтимий“ и бул. „Фритьоф Нансен“, уреден от розовата коалиция ПП-ДБ-„Спаси София” предизвика гнева на столичани. Живеещите в центъра са категорично против стесненото движение и по-малкото места за паркиране. Днес комисията по транспорт в София обсъжда извънредно тези промени.
Още миналата седмица бяха разчертани и новите места за косо паркиране по бул. „Витоша“. Те са направени така, че шофьорите трябва да спират назад – обратно на организацията при паркирането в района до преди няколко дни. Във вторник, първия работен ден след майските празници, местата и от двете страни на булеварда бяха почти изцяло запълнени. Някои от колите бяха паркирани според новите правила, но други очевидно бяха влезли напред, вероятно от лентата за насрещно движение.
От общината обясниха, че този начин на паркиране се налагал от наредба на регионалното министерство, която указва гариране назад при косо паркиране. Това правело по-безопасно излизането от мястото за паркиране.
На 22 април ясно ни беше заявено от зам.-кметът по транспорт, че е подписана заповед само за подобряване на пътната настилка на бул. „Патриарх Евтимий“ заради недоброто ѝ състояние.
Поради тази причина поискахме обяснение какво е нейното състояние. Както виждате, бяхме подведени и се стигна до реорганизация. Явно политиката на инат продължава“, каза председателят на комисията по транспорт Иван Таков. И показа купчина от разпечатени писма с оплаквания до комисия за последните няколко дни.
Документите за проекта са качени на страницата на общината. Нужна е промяна, защото това е булевард, който на 100% беше ползван само от автомобили. Имаше конфликти с велоалеята на тротоара и закъснения на градския транспорт, оправда се зам.-кметът по транспорт Илиян Павлов. Припомни, че тази организация на движението с велоалеята е залегнала в девет документа на Столична община, като първият е още от 2009 г. в Общия устройствен план.