През последните 2-3 години заплащането на автомонтьорите в България най-сетне се е вдигнало с над 50% и средната заплата на служител с опит е около 5 хиляди лева месечно.
Дори стартовите заплати за хора без предишен опит започват от 2000 лева месечно, почти колкото са и на лекарите. В момента доктор със завършена специалност се назначава в държавните и частните болници с около 2200 лв. месечна заплата.
Прегледите на сайтове за обяви за работа показват, че в момента почти няма сервиз на оторизирани дилъри на автомобили в България, който да не търси механици, както е актуалното име на тази професия. Има сервизи, които предлагат минимум 3000 лева за младши автомонтьор, и такива, които обявяват заплати от 3400 лв.
Сред обявите на много известен сервиз на вносител на шкоди има дори такава за служител на автомивка със стартова заплата от 1800 лв. месечно.
Все пак при обявите се посочват и определени изисквания. Например няма работна позиция за автомонтьори, за която да не се изисква високо ниво на компютърна грамотност и опит в използването на специализирана диагностична апаратура и софтуер.
Още по-високи са изискванията при ремонт на лекотоварни и товарни автомобили и специализирана техника. Но там и стартовите заплати са от 3500 лева нагоре и вероятно с течение на времето и натрупването на опит отиват до над 5 бона месечно.
Според хора от бранша една от причините за видимото увеличение на заплатите в тази сфера е доста силното изтичане на служители в чужбина Дори в българските сайтове се срещат обяви за набиране на механици за работа в Германия и Нидерландия, където се предлагат същите суми, но в евро.