Регулации за инфлуенсъри
Регулации за инфлуенсъри

Законодателство за инфлуенсърите – необходима мярка за защита на потребителите

В съвременната дигитална ера инфлуенсърите играят ключова роля в комуникацията с обществото и промотирането на различни продукти и услуги. Въпреки това, тази нова форма на маркетинг често не подлежи на достатъчно регулация, което води до сериозни рискове за потребителите. Законодателството, насочено към регулиране на дейността на инфлуенсърите, става все по-необходимо, за да се гарантира безопасността и информираността на потребителите.

От онлайн платформата в защита на потребителите изразяват мнение, че въвеждането на специален закон за инфлуенсърите би помогнало да се намалят случаите на промотиране на продукти и поведение, които могат да бъдат вредни за здравето и психичното развитие, особено сред младите и уязвими групи. От дигиталното издателство ВИП МЕДИЯ България изразиха подкрепа в един от своите сайтове за инфлуенсъри.

Във Франция вече съществува такова законодателство, което включва строги санкции за неспазване на правилата, включително глоби и затвор. Подобен закон в България би регулирал аспектите на дейността на инфлуенсърите, като гарантира качеството и безопасността на промотираните продукти, както и верността на предаваните послания.

До приемането на такъв закон е необходимо съществуващите правила за нелоялните търговски практики да се прилагат с пълна сила, за да се защитят потребителите от вредни маркетингови практики. Само чрез адекватна регулация и контрол обществото може да бъде защитено от негативните ефекти на нерегулираната инфлуенсърска дейност.