Снимка: МТС

Зам.-министър Бисер Минчев: До 2 г. НКЖИ ще закупи механизация за поддръжка на жп линиите за над 92 млн. лв.

Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) предстои значително да обнови механизацията за поддръжка на железния път, като целта е да се намали времето за възстановяване на движението при аварийни ситуации. Това заяви заместник-министърът на транспорта и съобщенията Бисер Минчев на семинар, посветен на технически иновации в жп транспорта, организиран от „Plasser & Theurer“, съобщиха от пресцентъра на транспортното министерство. 

„С изпълнението на проектите по оперативните програми вече три програмни периода все повече нараства делът на железопътните трасета за скорости над 130 км/ч.“, посочи заместник-министър Минчев.

По думите му това изисква по-голяма точност и прецизност при поддръжката на жп линиите и внедряването на нови технологични решения.

„Общата стойност на сключените от НКЖИ договори за доставка на нова жп механизация и транспортни средства е над 92 млн. лв. Очакванията са до средата на 2026 г. да бъдат доставени поетапно 14 нови машини от различен тип за поддръжка на железния път“, каза заместник-министърът. Той добави, че предстои тази година да бъдат подписани още три договора на стойност 14 млн. лв. за 23 нови машини.

Снимка: МТС

До 2027 г. ще бъде обновена и техниката за текущо поддържане и ремонт на теснолинейката Септември – Добринище, стана ясно още по време на събитието.

Участие в семинара взеха представители на Националната компания „Железопътна инфраструктура“, Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“, „Транспортно строителство и възстановяване“ ЕАД, както и компании от железопътния сектор, информираха още от министерството.

БТА припомня, че на 28 март ще се проведе обществено обсъждане на докладите за оценка на въздействието върху околната среда и на степента на въздействието върху защитените зони на инвестиционното предложение „Модернизация на железопътна линия Радомир – Гюешево – граница с Република Северна Македония“. НКЖИ има за цел да бъде изградена железопътна магистрала по направлението София – Перник – Радомир – Гюешево – граница с Република Северна Македония, която да обслужва населението, вътрешния и международния товарен трафик.